Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  kjøkkenkniver  (läst 1891 gånger)

geirh

  • Gäst
kjøkkenkniver
« skrivet: 12 dec-06 kl 00:23 »
Må bare melde til alle lesere der ute. Jeg er forelsket.

Jeg har kjøpt meg nye kjøkkenkniver å det er nesten  skummelt hvor skjønt det er å jobbe med nye, skarpe kvalitets kniver. Billige var de også. Jeg har alltid trodd jeg ville ha slike japanske, heltstpl kniver, men neida. jeg var IKKE fornøyd med de jeg prøvde. Kjøpte istede billige fra FROST. Å det var greier det. Knivene smyger seg gjennom kjøtt og fisk som en skalpell, vel ballansert å sylskarp...

Sukk, Jeg må ut å skjære noe med en gang..... ;D

SvenS

  • Gäst
Re:kjøkkenkniver
« Svar #1 skrivet: 30 jan-07 kl 23:15 »
Haha,

Jag har en japansk stor kniv som jag haft nu i 10 år som är det bästa redskapet i köket jag haft.


leifhh

  • Gäst
Re:kjøkkenkniver
« Svar #2 skrivet: 23 mar-07 kl 18:10 »
Favoriten är Arcos serie med kockknivar av "tysk" modell, speciellt den med 26 cm blad. Tung, välbalanserad, kraftig nog att ta sig igen även fruset kött. Den är hög nog att knogarna inte går i skärbrädan när man arbetar. Den lär hålla tills jag dör. Lite synd att generalagenten i sverige har gått i kånken....
« Senast ändrad: 23 mar-07 kl 18:10 av leifhh »

Pirum

  • Inlägg: 734
    • -
Re:kjøkkenkniver
« Svar #3 skrivet: 22 apr-07 kl 13:07 »
Frosts knivar är grymma. Använder dem i jobbet, vi har även utrikiska snordyra knivar (Giesser, Global etc) från Tyskland, Japan, Schweiz, tusan vet allt, de är också bra såklart, men de flesta som jobbar med mig föredrar Frosts. De är lätta att slipa dessutom, sen må Global vara mer avancerade, det spelar ingen roll.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

415 gäster, 3 användare
Berberis, smaka, LimJans

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser