Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Chili sorter  (läst 3623 gånger)

Kawachi

  • Inlägg: 442
  • Allt är möjligt- hela tiden
    • Jämtland
Chili sorter
« skrivet: 24 feb-12 kl 18:58 »
Om man vill ha en mild chili med mycket smak, som är lämplig för inläggning  vad väljer man då..vad har ni för favoriter ni kan tipsa om ;)

djeen

  • Inlägg: 129
    • Ångermanland
SV: Chili sorter
« Svar #1 skrivet: 14 mar-12 kl 13:58 »
Inläggning vet jag inte (har du recept?) men en himla god chili som jag lyckades med i fjol var Hungarian Wax Hot. Stora, köttiga, matiga frukter i mängder. Goda både gulgröna och röda. Inte så starka i de flesta fall, men överraskade då och då med ett riktigt starkt exemplar. Det kändes som de var perfekta att göra tex. feferoni av men jag vet inte hur man gör så jag kunde aldrig prova.

Kawachi

  • Inlägg: 442
  • Allt är möjligt- hela tiden
    • Jämtland
SV: Chili sorter
« Svar #2 skrivet: 21 mar-12 kl 11:47 »
Har ett bra recept som jag lägger i mer lämplig tråd. ;)

Sara zon 7

  • Inlägg: 248
    • Västerbotten
    • Kåtaliden Gård
SV: Chili sorter
« Svar #3 skrivet: 22 mar-12 kl 10:19 »
Hungrian Hot Wax är också enligt mej den absolut godaste chilin. Har inte lagt in den utan äter den mest stekt till kött men den skulle säkert passa även som inlagd.
Jalapeno är ju klassisk som inlagd men lite starkare. Corbaci har jag lagt in men tyckte den var för mild.
Jag är intresserad av gamla lantraser och andra djur till husbehov. På gården finns Klövsjöfår, Gotlands- och Mellerudskaniner, Skånska Blommehöns, Skånegäss och Myskankor.

jojjjjo

  • Inlägg: 2
    • Södermanland
SV: Chili sorter
« Svar #4 skrivet: 01 apr-12 kl 21:44 »
Finns lite tips om användning och olika sorters chili på www.chilihuset.se. Själv valde jag Mini Bonnet där som verkade kul!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

780 gäster, 5 användare
xaelanar, GE202, Palle500, Banelinjen, UngJägarn

* Forum

* Om tidningen Åter



- Verkar vara en mycket användbar tidning!
/Marcus

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser