Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Skåne Mjölkgetter+värmlandsfår  (läst 262 gånger)

camedriz

• Skåne
Skåne Mjölkgetter+värmlandsfår
« skrivet: 11 jul-22 kl 07:48 »
Hej!

Nu finns det ett perfekt tillfälle för dig som är i start att komma igång med ett småbruk. Jag har tre getter av svensk lantrasget där jag har mjölkat två av dem och de ger bra med mjölk. Alla tre har så kallade "klockor" vilket har visat ger bra mjölkproduktion. Jag har även 3 värmlandsfår (med genbanksintyg) med mycket fin päls
Nu har tyvärr vårt ena arrende sagts upp och vi har fortfarande inte hittat någon gård, därav det blir ohållbart för oss att ha dem kvar. Ni kan köpa varje grupp var för sig eller också köpa allihop. Om du vill köpa allihopa blir det ett bättre pris. Möjlighet att frakta dem till Halland eller Västra Småland finns.
Vegetarian, regnbågsfamilj, självhushållning, strålningsfri skola! Kemikalier/tillsatser- nej tack!

Dela detta:

* Inloggade just nu

230 gäster, 3 användare
JANKAR, Ping, Berberis

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har nu köpt mina första nummer av Åter och de var över förväntan. Mycket innehållsrika och informativa, och bra blandning. Inspirerande att läsa om andras berättelser och tankar. Även min familj uppskattade tidningen och kommer att läsa fler nummer.:)
/Johanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser