Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:   Söker familj på landet  (läst 2196 gånger)

grona anna

  • Inlägg: 2
    • Västmanland
Söker familj på landet
« skrivet: 26 feb-22 kl 15:42 »
Hej här finns en extramormor/farmor som gärna vill ha kontakt med familj på landet
gärna med barn och djur. Jag är 68 år kvinna o pensionerad lärare.
Söker nån form av boende tex generationboende,liten stuga storfamilj på gården el inneboende.
Jag kan hjälpa till med barnpassning,läxläsning, pyssel o högläsning för barn. Vill gärna vara med i olika sysslor på gården såsom djur och trädgård.
Många intressen att skapa och vara kreativ. Kan vara husvakt o djurvakt om ni behöver åka bort.
Jag bor i Västmanland men är flyttbar.
Mvh extramormor/farmor

JohannaMaria

  • Inlägg: 196
SV: Söker familj på landet
« Svar #1 skrivet: 05 maj-22 kl 22:23 »
Hej!
Såg din annons och tänkte höra om du har lust att vara gårdsvakt i sommar på en liten gård utanför Örebro. Vi ska åka på semester i juli för första gången på flera år och letar efter ngn som vill bo i vårt hus, se till att våra två ponnier och tre får har vatten samt att hönsen har mat och vatten samt blir insläppta och utsläppta. Katten går ut och in som hon vill och vill också ha mat och vatten.
Du får i gengäld bo i vårt hus, njuta av den stora trädgården som ligger där grusvägen slutar, fiska och bada i ån som går genom ägorna,plocka och äta ägg från våra höns, bär, frukt och grönsaker i trädgården.
Intresserad?
Mvh Johanna Birgersson

ace_

  • Inlägg: 12
    • -
    • ÅSKA
SV: Söker familj på landet
« Svar #2 skrivet: 19 feb-23 kl 18:28 »
Jag hyr ut källaren i mitt hus i Bokenäs i Bohuslän. Det ligger lugnt på landet på en gård och bara ett par km från havet. Vi delar kök men hyresgästen har egen ingång och eget badrum i källaren. Ev kommer vi att ordna även ett kök i källaren frampå.
Det är skön golvvärme i källaren och jag kan hyra ut både möblerat och omöblerat.
På övervåningen bor jag och min 12-årige son + hund och katt.
På gården finns hästar, får, grisar och hönor. Vi odlar en hel del och du som hyresgäst får gärna tillgång till grönsaksland att odla och får också gärna vara med i djurhanteringen om du vill.
Det är ca 1 km till busshållplatsen. Därifrån går buss till Göteborg varje timme och också till Uddevalla och Lysekil som båda ligger bara ett par mil bort. Till Göteborg tar det ca en timme att åka.
Hyran har jag tänkt bör ligga på 5000 kr + el.
Huset värms av bergvärme, vilket ju håller nere elkostnaderna.

evigheten

  • Inlägg: 2
  • ~ love is the bridge between you and everything ~
    • -
SV: Söker familj på landet
« Svar #3 skrivet: 16 mar-23 kl 19:10 »
Hej här finns en extramormor/farmor som gärna vill ha kontakt med familj på landet
gärna med barn och djur. Jag är 68 år kvinna o pensionerad lärare.
Söker nån form av boende tex generationboende,liten stuga storfamilj på gården el inneboende.
Jag kan hjälpa till med barnpassning,läxläsning, pyssel o högläsning för barn. Vill gärna vara med i olika sysslor på gården såsom djur och trädgård.
Många intressen att skapa och vara kreativ. Kan vara husvakt o djurvakt om ni behöver åka bort.
Jag bor i Västmanland men är flyttbar.
Mvh extramormor/farmor


Hej gröna Anna!
Har inget boende att erbjuda för stunden men blev bara så otroligt glad av att läsa ditt inlägg att jag ville skriva :) jag själv drömmer om att ha en extramormor längre fram i tiden när barn & hus har tillkommit. Drömmen är ett generationsboende av nåt slag, kanske ett hus med några tillhörande småstugor på gården där extramormödrar eller liknande hade kunnat få plats :)
Tror verkligen det är så viktigt att vi håller ihop och tar vara på varann, i alla åldrar. Vill att mina (framtida) barn ska ha flera äldre trygghetspersoner i sin närhet. Och att leva tillsammans på landet kan ju vara så kul om man är fler!
Vem vet, kanske att vi hörs igen om några år! Jag & min partner söker ständigt efter paradisgården på landet där vi kan förverkliga denna dröm :)
Lycka till med sökandet så länge!

Teodor Ek

  • Inlägg: 2
    • Närke
SV: Söker familj på landet
« Svar #4 skrivet: 30 maj-23 kl 22:12 »
Hej Anna! Jag skulle gärna komma i kontakt med dig för att kolla på om vi skulle kunna trivas på samma plats.

Jag och min sambo, två egna barn på 8 och 10 samt två bonusbarn varannan vecka, blir i en gammal skola utanför Lindesberg. Vi har en lägenhet över i vårt boende som vi gärna skulle vilja dela med någon.

Hör av dig till mig om det låter intressant på 0704 699 175. Skriver även ett pm till dig.

Hoppas vi hörs!

Teo


Hej här finns en extramormor/farmor som gärna vill ha kontakt med familj på landet
gärna med barn och djur. Jag är 68 år kvinna o pensionerad lärare.
Söker nån form av boende tex generationboende,liten stuga storfamilj på gården el inneboende.
Jag kan hjälpa till med barnpassning,läxläsning, pyssel o högläsning för barn. Vill gärna vara med i olika sysslor på gården såsom djur och trädgård.
Många intressen att skapa och vara kreativ. Kan vara husvakt o djurvakt om ni behöver åka bort.
Jag bor i Västmanland men är flyttbar.
Mvh extramormor/farmor
Undersöker möjligheten att starta upp eller ansluta till en ekoby någonstans i området Örebro län - Dalarna. Är du intresserad eller vet någon så PMa!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

368 gäster, 7 användare (3 dolda)
Anders Flix, addebadde, köksträdgård, TindraTyra

* Forum

* Om tidningen Åter



- Dessa välarbetade tidningar ger stor inspiration till att klara sig själv.!
/Inspiration

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser