Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Uppland Kor bortskänkes  (läst 1194 gånger)

Marifa Oks

• Uppland
Uppland Kor bortskänkes
« skrivet: 06 sep-21 kl 18:56 »
mina två sällskapskor 12 år måste jag skänka bort. De kom till mig som småkalvar. de har själva fått 5 kalvar. De har handmjölkas. De har aldrig varit uppbundna inne. De har gått ute på dagarna året runt. De är lätthanterliga men envisa. De kallas för "mina stora hundar". De gör inte mycket nytta nu  men betar rent. De har fått ensillage, torrhö, och kross och en massa andra goa saker. De är friska för åldern och har i stort aldrig varit sjuka. Riktiga kelgrisar. Gillar hundar, katter och höns och barn.
Nu har jag blivit lite med åren och ska inte arbeta hårt- Därför måste jag försöka hitta ett hem åt dem.  Jag vill skriva ett avtal om deras bortgång där det bl.a. ingår att slippa transport till slakteriet. Hör av dig om du är intresserad så att vi får prata om hur det ska gå till/Marifa

mattias_33

• Hälsingland
SV: Kor bortskänkes
« Svar #1 skrivet: 07 sep-21 kl 07:22 »
Nu bor jag för långt bort. Men andra kanske undrar. Slippa transport till slakteriet. Innebär begravning eller hemslakt?
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.

Marifa Oks

• Uppland
« Svar #2 skrivet: 07 sep-21 kl 09:02 »
jag kan förstå att du frågar- Inga kossor får begravas hemma och jag sänder dem för s.k. destruktion. Lagar måste följas. Hemslakt kallas det för och  med skicklig slaktare så går det snabbt och smärtfritt. hoppas du får svar som är begripligt.

mess59

• Dalarna
« Svar #3 skrivet: 11 jul-22 kl 01:30 »
Lite sent att fråga men jag gör det ändå. Har du korna kvar??

Dela detta:

* Inloggade just nu

282 gäster, 9 användare (1 dolda)
ärt, lena melin, DennisCA, Banelinjen, LottaLuvin, Radar, Besksöta, beekeepern

* Forum

* Om tidningen Åter

- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser