Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Läs om höns i Alternativs Handbok!  (läst 11726 gånger)

Halte

  • Gäst
Läs om höns i Alternativs Handbok!
« skrivet: 09 nov-11 kl 17:41 »
Letar du efter information inom ämnet höns? Ta en titt i Alternativs Handbok! Handboken är en kunskapsbank för självhushållning och där står redan mycket matnyttig information som kan hjälpa den kunskapstörstande.

Du är också varmt välkommen att registrera dig där för att bidra med just dina kunskaper, antingen som nya ämnen eller som tillägg till redan befintliga.

>> Till "Höns" i Handboken
>> Till Handbokens startsida

maltezer

  • Inlägg: 1
    • Skåne
Hantering utav fåglar/höns
« Svar #1 skrivet: 07 sep-15 kl 11:28 »
Hej!

Läser till brandman och gör ett enklare arbete om djurlivräddning, i mitt fall fåglar/höns. Skulle gärna vilja veta hur de är att hantera vid en olycka, exempelvis brand, trafikolycka/transport i dike eller liknande. Undrar bland annat följande:

Hur är temperamentet? Är de lugna eller aggressiva?
Finns det något bra att locka dem med?
Hur varsam behöver man vara när man hanterar dem?
Är de farliga och isåfall på vilket sätt?
Är de extra känsliga för något? Ex. kyla, lyft på någon punkt eller liknande.
Finns det något knep för att lugna dem?
Övrigt som är bra att veta?

Allt är av intresse:)
MVH Jonas


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

832 gäster, 7 användare (2 dolda)
xaelanar, GE202, Banelinjen, UngJägarn, Tångräkan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Köpte numret främst för att jag tänker lära mig spinna, men förutom det fanns mycket annat intressant, som skötsel av naturbetesmarker och hoppfulla nybörjarbrev!
/Johanna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser