Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  När klarar kycklingarna sig ute?  (läst 1014 gånger)

09

  • Inlägg: 175
    • -
När klarar kycklingarna sig ute?
« skrivet: 30 jan-14 kl 12:16 »
Hej! Jag hämtade igår 6 st nykläckta kycklingar. De bor inom hus med värmelampa och får göra det tills de kan bo ute.

Men när kan jag låta dem bo ute i hönshuset? Värmelampa får de har även där såklart, men hönshuset är oisolerat och ouppvärmt och det är ju ganska kallt ute.

Så vad tycker ni? Vid vilken ålder kan de flytta ut?


Kålrabbis Mamma

  • Inlägg: 1136
    • Värmland
SV: När klarar kycklingarna sig ute?
« Svar #1 skrivet: 30 jan-14 kl 12:30 »
Om de har värmelampa att krypa under kommer de att klara sig bra. Men de behöver helst bli befjädrade om Du har dragit i hönshuset. Kycklingar och även vuxna höns är speciellt känsliga för drag eftersom lungorna sitter ganska oskyddade. Jag har aldrig haft kycklingar i hönshuset utan hönsmamma så någon ålder kan jag inte ange.
"Alltid något sa kärringen som hitta rävskit i hönshuset"

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: När klarar kycklingarna sig ute?
« Svar #2 skrivet: 30 jan-14 kl 22:21 »
Jag hade väntat tills de är varmare ute för om lampan går sönder....


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

734 gäster, 4 användare
Lillskiten, addebadde, Be, Linnea H

* Forum

* Om tidningen Åter



Kan verkligen rekommendera denna utmärkta matnyttiga publikation! Blir förvånad varje gång den dimper ner hur bra och detaljerade artiklarna är. Dessutom mycket inspirerande. :)
/Anders Ö

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser