Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Hjälp av hönsexperter  (läst 1020 gånger)

Zacatin

  • Inlägg: 1
    • Skåne
Hjälp av hönsexperter
« skrivet: 11 okt-19 kl 11:32 »
Hej, jag har fått en grupp kycklingar av en vän som är osäker på ras, nu söker jag hjälp från er som kan detta. Jag har sedan tidigare en grupp Skånska Blommehöns.
Bild 2 (2) nedan: Längst till vänster Orpington? Höna), mitten och höger har båda fjädrar på benen, hönor?Ras?. Bild 2 (1): Ska om jag förstår det rätt vara en ren Orpington?
Hon har 10 st ystra kycklingar som också ska vara Orpington. Bild 5(2): Tupp? Fjärdrar på benen samt tofsar vid öronplattor, inga direkt stjärtfjädrar. Ras?
Bild 5(1): Höna? fjädrar på benen, något mindre tofsar på öronlappar. Ras?. Jag har haft funderingar kring Kochin och Brahma, eller är detta riktiga gatukorsningar?
Tacksam för all hjälp jag kan få.
Zacatin


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

441 gäster, 2 användare
Jona d, von tratt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser