Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Henna ej tillräckligt Röd!  (läst 2367 gånger)

Vivaldia

  • Inlägg: 2
Henna ej tillräckligt Röd!
« skrivet: 21 jul-09 kl 17:06 »
För ett par veckor sedan hennade jag håret för första gången och det blev ett rätt bra resultat, tyckte jag. Innan hade jag brunt hår, med inslag av ljusbrunt och mörkblont och så hade jag en utväxt på blont/mörkblont hår.

Det blev mest rött där var som ljusast i alla fall och nästan ingenting rött på det mörkaste, och jag tänker ju ändå spara håret till långt igen, så när jag hennar håret igen vid varje blond utväxt blir det ju rödare.

Men jag har hört på Henna for Hair's forum om man skulle bleka eller avfärga ett hennat hår skulle de bruna nyanserna försvinna och endast det röda skulle finnas kvar eftersom rött är svårt att få bort. Detta utgår man från om hennan är äkta och ren, och den hennan jag använde är ren, som tur var. Om hennan är oäkta eller oren, så kan det hända allt möjligt med håret om man tillsätter kemiska ingredienser i håret, såsom hårfärg och blekning.

Jag tänkte att jag skulle pröva att avvärga på en slinga, endast en slinga, för jag vill verkligen ha mer rött och mer åt det kopparröda hållet, och sedan kanske henna över slingan om det skulle behövas.

Låter detta som att det skulle gå helt åt skogen? Har ni liknande erfarenheter att ha använt kemiska hårfärger/blekningar etc igen på henna?
Eller borde jag helt enkelt låta det mörkblonda växa ut och henna på det? Det lär ju bli en ganska skillnad då håret högst på mitt huvudet är ljusare än det som är längst ner.

EliJo

  • Inlägg: 30
SV: Henna ej tillräckligt Röd!
« Svar #1 skrivet: 31 jul-09 kl 20:50 »
Det brukar gå alldeles utmärkt att bleka håret och sen henna på. Ju ljusare håret är desto skarpare röd blir det ju, och det spelar ingen roll om det är naturligt blont eller kemiskt blonderat.
Se bara till att det är blekmedel du använder och inte ljusfärg, som också finns.

Du kan lugnt testa på en slinga för att få ett hum om hur det blir.  :)



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

544 gäster, 2 användare
Bortan, Tiomilaskogen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser