Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kan de förfrysa juverna?  (läst 811 gånger)

Lina W

  • Inlägg: 353
    • Ångermanland
Kan de förfrysa juverna?
« skrivet: 01 feb-10 kl 10:39 »
Kan getter förfrysa sina juver?
Mina getter går på lösdrift ute med en rejäl ligghall med tre väggar med en tjock och torr halmbädd och fri tillgång på grovfoder. Ner till -25 ser de jätte nöjda ut och de har jätte fina vinterpälsar. De verkar trivas jätte bra utomhus. När det varit kallare än -30 syns det att de börjar frysa och då får de gå in i en stor box där det är några minusgrader. Trodde dock att jag aldrig skulle få de att sova ute igen men när det blev -20 så ville de inte gå in längre.
Men min fundering är, kan de förfrysa de sinade juverna? För när det är riktigt kallt står de och stampar med bakbenen eller tinar de upp när de ligger ner i halmen?
Vill ju inte att det ska hända de något...
« Senast ändrad: 01 feb-10 kl 12:45 av Lina W »
Lappgetter, Värmlandsfår, Dv Kochin, Vaktlar och en riktig bruksschäfer.

Torptomten

  • Inlägg: 916
  • Ljuset lyser i mörkret ...
    • -
SV: Kan de förfrysa juverna?
« Svar #1 skrivet: 01 feb-10 kl 23:25 »
Har de alternativ att välja mellan är nog risken liten men de måste ovillkorligen kunna gå in när de önskar det! Om inte annat för djurskyddets skull! (:)
/Tt
Djurägare, medmänniska på landsbygden och en liten del av den oändliga Skapelsen.

Motto: Ora et Labora!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

430 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser