Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  bonsaikatter  (läst 4350 gånger)

hanzzon

  • Inlägg: 209
  • Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
bonsaikatter
« skrivet: 13 okt-05 kl 16:43 »
vad i helv..te är det för värld vi lever i !!!???
varning för otäcka bilder !!

www.bonsaikitten.com

jag vet inte vad jag ska säga..  jag är stum..

Alba

  • Inlägg: 897
    • Södermanland
Re:bonsaikatter
« Svar #1 skrivet: 13 okt-05 kl 18:06 »
Denna sida har gjort folk upprörda i flera år.
Så här står det på Djurens Rätts hemsida:

http://www.djurensratt.se/dyntext/xlink.asp?id=422#webbsidor

"Det är många som kontaktar oss angående webbplatsar med upprörande innehåll. De vanligaste är sidorna om de s.k. Bonsai Kittens samt savetoby.com och saveprincess.com. Oss veterligen är dessa sidor inget annat än bluff och smaklösa skämt (när det gäller Bonsai Kittens vet vi detta med säkerhet, de internationella organisationerna WSPA och PETA har undersökt saken närmare). Generellt är de personer som gör dessa sidor ute efter den uppmärksamhet och avsky som blir resultat av dem. Vårt råd är att inte skicka länken vidare, inte starta några naminsamlingar eller liknande protester. Allt detta genererar är mer uppmärksamhet, vilket är vad de är ute efter. Det bästa är alltså helt enkelt att bara ignorera dem. "

/ Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Grimhild

  • Gäst
Re:bonsaikatter
« Svar #2 skrivet: 13 okt-05 kl 18:13 »
Den där sidan, är tack och lov fejk :). Vad jag har hört är det ett experiment av ett gäng studenter. Bilderna är alltså gjorda på digital väg. Om jag minns rätt så har websidan funnits på internet sen början av 2000 någon gång, och jag trodde att dom flesta hade fått sig en och annan kommentar om dess äkthet vid det här laget, folk som känner till den brukar vara ganska trötta på att ämnet tas upp på olika forum :P.

Sen kan man ju fråga sig vad det "roliga" är med att provocera med sån grymhet, men vi kan konstatera att även om det här nu inte är sant, så finns det otaliga fall av djurplågeri som pågår världen över, varje dag! :'(

Grimhild

  • Gäst
Re:bonsaikatter
« Svar #3 skrivet: 13 okt-05 kl 18:15 »
Denna sida har gjort folk upprörda i flera år.


Hoppsan, jag var visst för sent ute, i vanlig ordning.
Tar alldeles för lång tid på mig när jag skriver mina inlägg :-[ :).

hanzzon

  • Inlägg: 209
  • Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
Re:bonsaikatter
« Svar #4 skrivet: 13 okt-05 kl 18:16 »
skönt att det bara var påhitt.
idioterna som har dessa sidor skulle det vara trevligt att "prata" lite med.  ;D

hanzzon

  • Inlägg: 209
  • Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
Re:bonsaikatter
« Svar #5 skrivet: 13 okt-05 kl 18:18 »
då ber jag så mycket om ursäkt då..

Alba

  • Inlägg: 897
    • Södermanland
Re:bonsaikatter
« Svar #6 skrivet: 13 okt-05 kl 18:45 »
då ber jag så mycket om ursäkt då..

Äsch... Det är alltid bra att reagera mot grymhet. Skönt att veta att det är fejk (även om jävligt vidrig "humor")!

/ Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:bonsaikatter
« Svar #7 skrivet: 14 okt-05 kl 15:10 »
Det står till och med på själva sidan att det är fejk. Så det roligaste med den är att det bevisar att folk inte läser färdigt innan dom reagerar  ;D

"Doh, folk i indien använder flygande dumboelefanter och bombar pakistan. Det är SANT för det har jag läst på internet!"

Kedjebreven och mailbombningarna gick varma när sidan var aktuel.

pussling

  • Inlägg: 249
  • Notorisk stickare
    • Dalsland
Re:bonsaikatter
« Svar #8 skrivet: 14 okt-05 kl 17:34 »
Jag trodde också på bonsai-bluffen tills jag fick veta att det var ett studenikost skämt. Minst sagt dåligt sådant. Fy  så grymma o otäcka idéer vissa kan ha. Nu ska jag ägna mig åt min fullstora katt.
En dag utan stickning är en förlorad dag.
En dag utan ny kunskap är nästan lika illa.
LeWi=jag

hanzzon

  • Inlägg: 209
  • Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
Re:bonsaikatter
« Svar #9 skrivet: 14 okt-05 kl 17:57 »
ja.. det finns ju faktiskt sjuka människor som tar efter dessa hemskheter även om de inte är äkta.
tragiskt.
mvh

AnnaPanna

  • Gäst
Re:bonsaikatter
« Svar #10 skrivet: 14 okt-05 kl 20:13 »
Jag gick på det! Jag tycker det är fördjävligt att ens skämta om! Hur fan kan man vara så sjuk i huvudet och bara "komma på" idén. Jag bidrar med mitt namn till att stoppa den hemsidan igen, i alla fall.
Anna


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

330 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser