Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

 

Författare Ämne:  Blir så arg  (läst 1653 gånger)

camhed

  • Inlägg: 48
    • Brofarmen
Blir så arg
« skrivet: 29 nov-05 kl 17:09 »
Förra måndagen hittades 6 st kattungar som någon bara dumpat av i skogen..Idioter som inte kan ta ansvar för sina djur.
Läs hela historien här

http://www.freewebs.com/kattgodis/
Det finns inget du inte kan....Bara sånt du inte lärt dig än.
www.brofarmen.info.se

Alba

  • Inlägg: 897
    • Södermanland
Re:Blir så arg
« Svar #1 skrivet: 29 nov-05 kl 17:28 »
Ja, det finns rätt mycket folk som tror att de undkommer ansvar genom att dumpa djur.

Tyvärr är det nog vanligare än vi vill veta. Bekanta till en vän till mig var ute och red för några år sedan, i ett skogsområde där inte många passerar såg hon en sopsäck. Hon blev nyfiken då vad som såg ut som en smådjursbur stack ut. I buren i sopsäcken satt två tamråttor instängda. Ingen mat, inget vatten, med svampinfektion...
Jag har själv tagit emot kaniner som lämnats i en kartong på ett tunnelbanetåg, och undulater som ställts ned i ett soprum i sin bur...

Det finns de som bara släpper ut djuret, de som placerar det så att det kommer att hittas av andra (som förhoppningsvis hjälper djuret) och så finns det de som verkar göra allt för att djuret ska plågas ihjäl (knyter in i sopsäckar-levande)
Undrar hur de som gör så tänker. Vore intressant att vistas i deras hjärna en liten stund!

Kram / Alba
Trädgårdsmästare, viltrehabiliterare, mångsysslare som bor med sambo, finaste dottern och två sällskapskaniner i ett litet torp vid vägs ände

hanzzon

  • Inlägg: 209
  • Livet på ett torp
    • Västmanland
    • Sadelmakarns Torp
Re:Blir så arg
« Svar #2 skrivet: 29 nov-05 kl 17:33 »
jag skulle inte tveka att sätta en kula i huvudet på sådana monster. hur kan de sova gott på nätterna ??

Nettus

  • Inlägg: 2672
  • Gör inte som alla andra - tänk själv!
    • Småland
Re:Blir så arg
« Svar #3 skrivet: 30 nov-05 kl 12:44 »
Hur f*n är såna människor funtade?!!? >:( De måste vara allvarligt störda!
Stadsbo med akut längtan ut på landet med djur och odlingar

camhed

  • Inlägg: 48
    • Brofarmen
Re:Blir så arg
« Svar #4 skrivet: 30 nov-05 kl 13:10 »
Ja vi får hoppas att dom hemsökta i sina drömmar...
Kattungarna blir starkare och starkare för varje dag iallafall.
Och imorse låg dom i en enda hög och lekte med varann...
Dom spinner när dom får mat och griper om flaskan med sina klor...såååå söta...
Det finns inget du inte kan....Bara sånt du inte lärt dig än.
www.brofarmen.info.se

Azeman

  • Gäst
Re:Blir så arg
« Svar #5 skrivet: 02 dec-05 kl 14:59 »
Förra måndagen hittades 6 st kattungar som någon bara dumpat av i skogen..Idioter som inte kan ta ansvar för sina djur.
Läs hela historien här

http://www.freewebs.com/kattgodis/



helt sjukt, hatar också sånt folk! Folk som INTE kan ta ansvar över djur man har skaffat sig.  Man kan lika gärna börja slänga ut ungar också iskogen, precis som man för med djurena och tro att dom kan klara sig själv!  helt sjukt. speciellt djurungar, hur 17 ska dom klara sig? speciellt kattungar under 12veckor, många som skafafr sig djur utan att veta hur man sköter!
« Senast ändrad: 03 dec-05 kl 01:46 av camilla »

Alore

  • Gäst
Re:Blir så arg
« Svar #6 skrivet: 18 jan-06 kl 00:50 »
Tänk om det infördes en lag på att alla utekatter ska vara kastrerade och id-märkta! Då skulle "problemet" med kattungar minska radikalt, katthemmen skulle få mindre att göra, och kattens status skulle höjas i samhället.

Läs gärna här, och sprid det vidare!

http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=426&typ=mot&rm=2005/06&bet=MJ372

Razmusen

  • Inlägg: 55
Re:Blir så arg
« Svar #7 skrivet: 21 apr-06 kl 20:29 »
Hej!
Jag håller med om att dom som dumpar katter och andra djur i skogen är vidriga djurplågare.
Det borde finnas någon form av körkort på djur( vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig).
Man borde få genomgå något slags prov innan man skaffar djur.
Tycker jag iallafall.
Rasmus :'( >:(


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser