Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  höne  (läst 2039 gånger)

lilleulv

  • Gäst
höne
« skrivet: 13 jan-06 kl 17:34 »
For et par veckor sedan, så jag en morgon en av mina hönor ligge i snöen tät vid stängslet. Tillsynes död med en vinge och ett ben upp.
Hon hade alltså ligget där sidan dagen innan, så jag gick för att plucka den föde hönen upp. Hun blinkede till kig, och jag upptäckte att det ene ben var viret rundt i tråden.  Nå hon kan väll få en chans tänkte jag, och tog henne inn i mitt "plantehus", där temperaturen ligger på ca. 12 grader. Kunne inte hitte något brott men foten käntes styv och kall. Jag masserade fot och ben länge, och satte henne på golvet med matt och vatten. Hennes ene ben släbte efter henne.
Samme näste dag, men tydligen lite mera pig. Dag för dag blev hon bättre, och då hon igen kunde gå, satte jag henne utan problem tillbaka i hönshuset.
Se det var ju en lycklig sluttning, men vi människor är ett konstigt släkte för i hönshuset sitter 5 tupper, som hon är mor till.
Hon är en Dercohöne, och kycklinharne är ruvet ut av en stor Kochin. Dessa 5 tupper skall lade livet i den kommende vecka och lägges i frysen.
Lilleulv


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

395 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser