Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmänna kalkonglädjetråden  (läst 26337 gånger)

trallallaa

  • Gäst
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #20 skrivet: 12 jul-10 kl 10:27 »
Citera
Så dom har börjat föröka sig nu

Ja  ;D Jag har även gjort en kalkongård med Allox nät (:) .
Oh, vad jag längtar tills de börjar gå ut med sina små gobblar  :-* , just nu är detta vad jag ser(lägg till att de reser ragg och väser  :-*):

Fredrikslund

  • Inlägg: 2768
    • Södermanland
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #21 skrivet: 11 aug-10 kl 18:35 »
Sålde en kalkon.. och köpte till 2 hehe Mamma blev inte så glad när hon fick reda på att hon ska ha hand om ett gäng kalkoner  ::)

Denna dam är från Azoo-Lina (eller var det så du hette här haha?) Gillar henne skarpt i alla fall!



En av de små från Eva R , så charmiga :-*


oskar98

  • Inlägg: 2810
  • Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #22 skrivet: 12 aug-10 kl 09:57 »
Sålde en kalkon.. och köpte till 2 hehe Mamma blev inte så glad när hon fick reda på att hon ska ha hand om ett gäng kalkoner  ::)

Denna dam är från Azoo-Lina (eller var det så du hette här haha?) Gillar henne skarpt i alla fall!



En av de små från Eva R , så charmiga :-*

Så fina!
Då har du från min gamla stam med för den från Azoo lina är släkt med mina gammla.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Blekslättens Gård

  • Inlägg: 486
  • Blekslatten gard.se
    • Dalsland
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #23 skrivet: 14 aug-10 kl 21:17 »
Nu har vi blivigt med kalkon ;D,En pojke o en flicka :)
Ekologisk pärlhöns uppfödning

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #24 skrivet: 09 okt-10 kl 09:30 »
Jaaaaaaaaaaa  ;D

Idag fick jag mitt första kalkonägg efter min unga höna kläckt den 6 mars i år  ;D Jag trodde inte hon skulle börja värpa förrän till våren. Men hon är uppenbarligen en tidigt mogen dam som börjar värpa redan nu 7 månader och 3 dagar gammal  :-* :-* :-*
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Eva R

  • Inlägg: 202
  • Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #25 skrivet: 09 okt-10 kl 13:21 »
Grattis till den försigkomna tjejen  ;)
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

jag71

  • Inlägg: 590
  • varma höns
    • Skåne
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #26 skrivet: 09 okt-10 kl 17:52 »
Underbart! JAg vill också ha kalkonägg. Jag hoppas få några i februari eller mars. För som det verkar just nu blir kalkonerna kvar och gäss skjuts på framtiden så nu kan jag dansa "glad för att jag har två kalkondamer som kommer (förhoppningsvis) att lägga många ägg i vår"
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #27 skrivet: 16 okt-10 kl 21:07 »
 :-[ ::) Skrytvarning  ::) :-[
Idag har mina 3 äldsta kalkoner debuterat på utställning. Det gick såååå bra  ;D ;D ;D

Viktor som börjat rugga och tappat hälften av sina stjärtfjädrar fick bara 91 poäng, vilket faktiskt inte är dåligt då alla djur med 90poäng eller mer får tävla om hederspris och betecknas som bra och rastypiska :D
Harald som ännu inte ruggar fick 94 poäng  ;D :-* ;D
Och min fantastiska höna  fick 95 poäng och hederspris. Med 95 poäng blev hon ett av utställningens 15 högst bedömda djur  ;D Inte illa med tanke på att det var 279 djur anmälda ;D  :-* ;D  :-* ;D

Jag är såååååå glad i mina fina kalkoner  ;D ;D ;D ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Eva R

  • Inlägg: 202
  • Bättre göra fel, än ingenting alls!
    • Södermanland
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #28 skrivet: 16 okt-10 kl 21:39 »
Grattis, Azoo-Lina!

Hur preparerade du dem?
Bada du dem innan?
//Eva R

Hästar; araber och amerikanska minatyrer, katter; savannah, bengal, chausie, oriental, fjäderfä; araucana, maran, broncekalkonern och mignonänder samt kungspyton, majsormar, råttor, möss.

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #29 skrivet: 16 okt-10 kl 21:48 »
Grattis, Azoo-Lina!

Hur preparerade du dem?
Bada du dem innan?
Nej inget bad. Fördelen med att ha brons är att dom inte skiten syns på samma sätt som ex Cröllwitzer ;) Jag hade väl egentligen velat tvätta av dem lite men jag hade ingen bra stans att ha dem när dom torkade så de fick bli naturell stil. Nu går ju min kalkoner lösa på en stor tomt så dom blir ju inte skitiga på samma sätt som om dom gått i en liten lerig hönsgård.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

jag71

  • Inlägg: 590
  • varma höns
    • Skåne
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #30 skrivet: 16 okt-10 kl 22:16 »
Då får jag också säga grattis till utstälnings framgångarna. Ja även de som gällde hönsen dina, det gick ju bra för de med. (underdrift) :)
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

susidus

  • Inlägg: 316
  • såenserutdå...
    • Småland
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #31 skrivet: 17 nov-10 kl 11:44 »
Adam in LÖVE  uppvaktar den ena av sina Ewor...
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #32 skrivet: 18 mar-11 kl 21:26 »
I den för detta kläcket något överdimensionerade kläckaren  ::) hände det något roligt idag ;D
Årets första kalkonkyckling kläcktes :-* Det blev bara en då jag har haft problem med befruktningen. Äggen samlades nästan med en gång efter att jag bytt tupp i gruppen och det hann väl bara bli ett befruktat ägg.

Men söt är den och kompisar får den (kycklingar)

Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

trallallaa

  • Gäst
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #33 skrivet: 18 mar-11 kl 21:44 »
Haha, ja det var en rejäl kläckare för det ägget  ;D !

susidus

  • Inlägg: 316
  • såenserutdå...
    • Småland
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #34 skrivet: 18 mar-11 kl 21:52 »
 ;D Grattis Till kalkonbebben , Azoo-Lina så söt så söt ... ;D
Vad vore livet om man inte kunde hoppas.... och det gör jag fortfarande....
;)

Pernilla Lava

  • Inlägg: 263
    • Södermanland
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #35 skrivet: 23 mar-11 kl 22:22 »
Den här tråden vill man ju vara med på!  ;D ;D

Jag är glad att min BUT höna fortfarande lägger ägg och att jag har sett dom para sig!

Hoppas på kycklingar! någongång....!
Dont panic go organic! Odlar för husbehovet och vännerna :)
Höns Påfågel och Kalkoner

fauve

  • Gäst
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #36 skrivet: 24 mar-11 kl 07:15 »
Jag köpte oförhappandes en trio vuxna (ettåriga) kalkoner i går  :)

Ska hämta dem framöver nån gång. Måste bara bygga ett utrymme för dem först, eller flytta om lite på hönsen och dona  o:)

jag71

  • Inlägg: 590
  • varma höns
    • Skåne
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #37 skrivet: 25 mar-11 kl 15:12 »
Fick köpa fyra matkalkonägg igår för våra två damer har inte börjat värpa ännu MEN idag så låg det ett ägg! Ett fint vacket kalkonägg! Grannarna måste ha trott att jag var galen då jag faktiskt hoppade upp och ner på vallen för att få upp hönshuset fortast möjligt och verkligen kolla så att det verkligen var ett kalkonägg och inte bara min hjärna som spelade mig ett spratt.
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Azoo-Lina

  • Inlägg: 7326
  • Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #38 skrivet: 25 mar-11 kl 20:02 »
Fick köpa fyra matkalkonägg igår för våra två damer har inte börjat värpa ännu MEN idag så låg det ett ägg! Ett fint vacket kalkonägg! Grannarna måste ha trott att jag var galen då jag faktiskt hoppade upp och ner på vallen för att få upp hönshuset fortast möjligt och verkligen kolla så att det verkligen var ett kalkonägg och inte bara min hjärna som spelade mig ett spratt.
;D Dina damer fick väl prestationsångest och klämde ur sig ett ägg i rena förskräckelsen ::)
Grattis  ;D
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

jag71

  • Inlägg: 590
  • varma höns
    • Skåne
SV: Allmänna kalkonglädjetråden
« Svar #39 skrivet: 26 mar-11 kl 00:13 »
;D Dina damer fick väl prestationsångest och klämde ur sig ett ägg i rena förskräckelsen ::)
Grattis  ;D

jag har ju hotat med att de ska bli middag om det inte kommer några ägg. :)
har lite djur... mest fjäderfän. ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

858 gäster, 5 användare (1 dolda)
Peter and Marlin Wicks, Oskari, Mikael Blomster, Jona d

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser