Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fårklippare  (läst 4736 gånger)

kjelle

  • Gäst
Fårklippare
« skrivet: 21 apr-14 kl 20:06 »
Någon som kan rekommendera en duktig fårklippare till Nordöstra Skåne.

gransmala

  • Inlägg: 102
  • "Livet är en strid."
    • Småland
    • Gransmåla Lantgård
SV: Fårklippare
« Svar #1 skrivet: 22 apr-14 kl 05:55 »
-"Det är tur att dom i sta´n inte vet hur bra vi har det på landet, för då hade vi inte råd å bo här."

mli79

  • Inlägg: 541
    • Skåne
SV: Fårklippare
« Svar #2 skrivet: 22 apr-14 kl 13:16 »
Jag anlitar En får tacka, supersmidigt. Utgår från lövestad.
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

Klingahund

  • Inlägg: 54
    • Småland
SV: Fårklippare
« Svar #3 skrivet: 25 apr-14 kl 20:15 »
Sök på "Svarta fåret" så finns en duktig och seriös klippare där.

Nina K

  • Inlägg: 1032
    • Skåne
SV: Fårklippare
« Svar #4 skrivet: 25 apr-14 kl 20:52 »
Jag anlitar En får tacka, supersmidigt. Utgår från lövestad.


Vi har haft han också de senaste åren. Man Får Tacka e det väll? Jätte duktig. Tyckte han sa att han flyttat när han var här för par månader sedan. I Västervik men klipper runtom i skåne.

http://www.manfartacka.se/

Miss Evil

  • Inlägg: 253
    • Skåne
SV: Fårklippare
« Svar #5 skrivet: 28 apr-14 kl 10:00 »
Bytte till Man får tacka och är mycket nöjd :) mycket bättre än den förra jag hade där det både blev stressigt och mycket klippskador..
månskensbonde med man, son, hund, katt, kor, får, getter o kaniner. Bor på en helt underbar plats omgiven av hagar o bokedungar. Försöker att leva i nuet.

Fårförkul

  • Inlägg: 9
SV: Fårklippare
« Svar #6 skrivet: 28 apr-14 kl 19:51 »
Har också  " Man Får Tacka"  jättetrevlig kille, snäll mot fåren ( Finull), inte en rispa och klippte så noggrant och fint. Supernöjd.

mli79

  • Inlägg: 541
    • Skåne
SV: Fårklippare
« Svar #7 skrivet: 01 maj-14 kl 12:01 »
Ja precis, så hette det ja. Han klipper i Skåne fortfarande, kommer hit om ett par timmar :)
Bor på gård med man, barn, hundar, katter, ponnys, ardenner,  gutefår, höns och minigrisar.

karda

  • Inlägg: 20
SV: Fårklippare
« Svar #8 skrivet: 27 maj-14 kl 22:21 »
Vi har har använt fårklipparen man får tacka under några år och är mycket nöjda.karda :)

kjelle

  • Gäst
SV: Fårklippare
« Svar #9 skrivet: 02 jun-14 kl 21:15 »
Tack alla! Tack o lov kom Josef, Man Får Tacka,  på ett uppsamlingsheat o klippte i skåne nu för någon vecka sen o då även mina får. Han är vår ordinarie klippare och är helt underbar med djuren.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

498 gäster, 3 användare
köksträdgård, Be, Hans Hultén

* Forum

* Om tidningen Åter



- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser