Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad beror det på??  (läst 854 gånger)

mulleberga

  • Inlägg: 91
    • Skåne
Vad beror det på??
« skrivet: 29 okt-12 kl 19:29 »
 ??? När jag ska köpa kraftfoder pelleterat Tackfor hos Lantmännen, då är det svårt att få tag på. Antingen så har de säckar som bäst före datumet har gått ut eller så finns inget hemma. Detta har varit på två orter hos Lantmännen, när jag frågar varför detta, säger de att där är ingen efterfrågan längre... men de har ingen aning Varför. Är det någon som vet varför Tackfor inte används längre bland fårägare??
Bor på Liljegården med islandshästar, shettlandsponnys, får, höns, hundar och katter

Klipparn

  • Inlägg: 983
  • Nygift
    • Skåne
    • Santatorp
SV: Vad beror det på??
« Svar #1 skrivet: 29 okt-12 kl 21:07 »
Dom flesta försöker nog köpa större kvantiteter..
Har du kollat i Vallberga ?
Knislinge kan man köpa storsäck med en krossblandning som funkar bra. (obs bara hämtning)
Lammproducent och fårklippare..
Swoooosh!     What was that?        That was your life, mate.
Oh. That was quick. Do I get another one?      Sorry, mate, that was it...    (Basil Fawlty)

MonaW

  • Inlägg: 978
    • Västmanland
    • Monas sida
SV: Vad beror det på??
« Svar #2 skrivet: 30 okt-12 kl 09:01 »
Jag vet att många köper vanligt pelleterat Tackfor i bulk, alltså de som har lite flera får, det blir mycket billigare så.
Åsenfår, hundar och katter


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

574 gäster, 2 användare
Knym, sayerbýr

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser