Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)  (läst 7124 gånger)

betsla

  • Inlägg: 2896
    • Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« skrivet: 18 aug-08 kl 16:54 »
Någon som vet ett bra ställe att beställa sk fjäderstålsringar ifrån? Jag beställde från nåt ställe, men de är då definitivt inte bra (många sluter sig inte igen).
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Stormark

  • Inlägg: 2
    • -
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #1 skrivet: 19 aug-08 kl 12:51 »
Mitt tips är Svarta Kattens Handelshus

http://www.svartakatten.com/

Några olika sorters fjäderstålsringar finns under kategorin 'Övrigt tillverkningsmaterial'

Kram från Erik

betsla

  • Inlägg: 2896
    • Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #2 skrivet: 19 aug-08 kl 13:17 »
Jag har faktiskt haft den sidan uppe i Firefox de senaste dagarna... =) Har du nån erfarenhet från dem? Kvalitet på ringarna etc?

Mitt tips är Svarta Kattens Handelshus

http://www.svartakatten.com/

Några olika sorters fjäderstålsringar finns under kategorin 'Övrigt tillverkningsmaterial'

Kram från Erik
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Spinn dimma

  • Inlägg: 74
    • Gästrikland
    • Assint Rämmil
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #3 skrivet: 06 sep-08 kl 19:20 »
Hej!

Har inte nått tipps, men en varning. Köp INTE ringar från Envikensfäderstålsfabrik. Ringarna därifrån är inge vidare.
Lycka till med letandet efter bra ringar. 

Stormark

  • Inlägg: 2
    • -
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #4 skrivet: 10 sep-08 kl 13:30 »
Svarta katten har mängder med nöjda kunder. Det är dock svårt att svara på dina frågor eftersom du inte vill berätta vad du skall använda ringarna till... Prata annars direkt med personalen på Svarta Katten, de hjälper dig gärna.

Kram från Erik

ameli_h

  • Inlägg: 143
    • Östergötland
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #5 skrivet: 10 sep-08 kl 17:11 »
Min make och jag beställde från http://www.spiros.se/ för några år sedan. De hade bra ringar då iaf...

betsla

  • Inlägg: 2896
    • Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #6 skrivet: 10 sep-08 kl 20:13 »
Klart jag kan berätta vad jag ska ha dem till =) Tänkte inte att det spelar nån roll, man vill väl alltid ha bra kvalitet på sina ringer.

Jag ska börja göra smycken igen - så jag kommer att köra både i mässing och fjäderstål.

Svarta katten har mängder med nöjda kunder. Det är dock svårt att svara på dina frågor eftersom du inte vill berätta vad du skall använda ringarna till... Prata annars direkt med personalen på Svarta Katten, de hjälper dig gärna.

Kram från Erik
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Lasse C

  • Inlägg: 102
  • Priset för skicklighet är ständig övning.
    • Västergötland
    • Fotoalbum
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #7 skrivet: 05 okt-08 kl 20:44 »
Jag har faktiskt haft den sidan uppe i Firefox de senaste dagarna... =) Har du nån erfarenhet från dem? Kvalitet på ringarna etc?

Jag har haft en hel del med Svarta Katten att göra sedan flera år tillbaka! Mycket bra att ha att göra med, kunniga och raka i kommunikationen. Ett sånt ställe dit man kan ringa och "vara okunnig" och få god hjälp!

Lasse C

betsla

  • Inlägg: 2896
    • Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #8 skrivet: 27 okt-08 kl 21:11 »
Jag har haft en hel del med Svarta Katten att göra sedan flera år tillbaka! Mycket bra att ha att göra med, kunniga och raka i kommunikationen. Ett sånt ställe dit man kan ringa och "vara okunnig" och få god hjälp!

Lasse C

Nu har jag testat ringarna från Svarta Katten som jag beställde. Fantastiska! Varenda en jag har använt hittills har slutit sig precis som den ska. Skönt!
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

vigior

  • Inlägg: 4
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #9 skrivet: 29 aug-09 kl 17:14 »
hej jag bestälde min ringar på en sida som jag hittade när ajag tittade på ringbrynjor på google bilder och jag köpte dom på
Hoas Hantverk HB
Margareta och Göran Hoas     
Lilla Bjers, Västerhejde
621 99 VISBY     

Tfn/Fax   0498-26 48 28
Mobiltfn   070-360 73 57

E-post   info@hoashantverk.se

http://www.hoashantverk.se/hantverk/produkter.html

vigior

  • Inlägg: 4
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #10 skrivet: 30 aug-09 kl 18:18 »
Hej jag undrar vad frakten på fjäderstålsringarna är på svartakatten det vet vell ni som har handlat där. :-\

betsla

  • Inlägg: 2896
    • Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #11 skrivet: 03 sep-09 kl 08:46 »
Jag beställde 1200 ringer och frakten landade på 44 kr. Inte farligt tycker jag...
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

vigior

  • Inlägg: 4
SV: Fjäderstålsringar? (såna i ringbrynjor mm)
« Svar #12 skrivet: 08 sep-09 kl 16:37 »
hej jag har köpt ringar på svarta katten och jag köppte mycket nu. jag köpte 15000 fjäderstålsringar 8mm och 1000 mässingsringar för ca 905 kr men jag har inte fått någon fraktkostnad en men den blir nog inte så dyr. jag kör med förskottsbetalning. :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

465 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser