Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ekologi på båt  (läst 3098 gånger)

ALBATROSS

  • Gäst
Ekologi på båt
« skrivet: 22 mar-04 kl 13:36 »
Nyligen har vi kommit över ett 34m långt plåtskepp som vi tänkte förvandla till ett öppet forum för goda krafter i Stockholm. Till förfogande finns ett 100m2 oisolerat däckutrymme och en mindre isolerad påbyggnad.
Förrutom att uppfylla de faschistoida skönhet och funktionskrav ifrån stockholms stads kajer vill vi installera ett så energisnålt och ekologiskt system som möjligt. Till en början väntar ytterligare en påbyggnation på redan befinntlig, för vilken vi söker värma med slutet varmvatten system ifrån kamin eller vedspis. Hur bred skorsten måste man ha och vet någon hur man praktiskt kan bygga ett sådant system.
I övrigt söker vi modeller för mulltoa, regnvattensuppsamling och allt möjligt.
Vi tror att en hel del forskning kommer att göras och att den kan vara en inspiratör till Stockholms problematik med boende och energiförbrukning och även föregångare vid fler nybyggnationer på vatten.

Tipsa oss gärna, finns det någon som intresserar sig att övrigt engagera sig i projektet är ni välkommna

nimbra

  • Gäst
Re:Ekologi på båt
« Svar #1 skrivet: 30 mar-04 kl 22:48 »
Efter 25 år i båtbranschen har jag sett många som gått på den här grejen, ni har inte stor chans att lyckas med detta projekt, mitt råd dra er ur.

ALBATROSS

  • Gäst
Re:Ekologi på båt
« Svar #2 skrivet: 31 mar-04 kl 12:21 »
Synd att dina erfarenheter inom båtbranchen bidragit till en sådan negativitet. I fenomenet förnuft bör det finnas krafter som posetivt stimulerar det logiska tänkandet till att alstra övernaturliga krafter. Med det menar jag att det är lönlöst att döma ut saker som omöjliga, tänk bara på allt den moderna vetenskapen lyckats med!

Vi blickar framåt, uppåt!

kakel

  • Gäst
Re:Ekologi på båt
« Svar #3 skrivet: 31 mar-04 kl 15:50 »
ALBATROSS med vänner !!
Fortsätt den inslagna vägen - En moder till en båtsjäl-son, vill här bara önska att vindarna ger tankarna näring och att viljan inte må brytas.. Ge er inte !!  Hoppas att många kommer att bidra med kunskap.  Sök själva ..ännu mer.

nimbra

  • Gäst
Re:Ekologi på båt
« Svar #4 skrivet: 31 mar-04 kl 21:39 »
Albatross,  detta blir din undergång, du kommer att sluta utbränd, pank och besviken, men om jag kan hjälpa dig så gör jag gärna det, bara hör av dig :)

Neiklot

  • Gäst
Re:Ekologi på båt
« Svar #5 skrivet: 30 jun-04 kl 19:36 »
Albatross,  detta blir din undergång, du kommer att sluta utbränd, pank och besviken, men om jag kan hjälpa dig så gör jag gärna det, bara hör av dig :)

Detta hör inte till ämnet (eller?) men..

Pank på pengar är jag 20 dagar i månaden.


Men en sak vet jag.
Av drömmar kan man inte bli besviken.

Det är säkert mycket jobb, mycket slit och ni behöver med största säkerhet all hjälp ni kan få.

Utbrändhet - Mja! Det blir du av stress!
Stressa inte, lev sunt, och dra med dig alla du träffar.


 Lycka till!

Må vågornas själar vara med er och er båt.

/Neiklot - En som tror på drömmar!
« Senast ändrad: 30 jun-04 kl 19:38 av Neiklot »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

797 gäster, 3 användare
hofboss, ärt, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter



- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser