Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vitlasera eller nå´t...  (läst 1193 gånger)

Acleja

  • Inlägg: 228
    • Blekinge
vitlasera eller nå´t...
« skrivet: 08 dec-10 kl 23:10 »
Jag håller på att renovera en stuga på tomten, ska isolera och sedan förse väggar och tak med träpanel, dvs råspont. Tittade på olika färgtyper idag men försäljaren bara rörde till allting, så nu är jag osäker på vad jag ska välja. Vill stryka bräderna med något så att de inte gulnar eller mörknar men vill absolut inte att de ska bli för vita. Kan man göra det så enkelt att man blandar ut vanlig takfärg med vatten? Blir det bra? Eller blandar ut vit bets med vatten? Eller linolja med lite vitt pigment, kanske med lite tepentin för att det ska bli lite tunnare? Totalt handlar det om mer än 100 m2 som ska laseras, så det skulle inte skada med en billig lösning...

Har någon ett förslag på ett smart färgval?

grimbart

  • Inlägg: 4821
  • fångstman/jägare söker uppdrag!!!
    • Västergötland
SV: vitlasera eller nå´t...
« Svar #1 skrivet: 08 dec-10 kl 23:18 »
jag vitlaserade ett lager i taket på panelen... blev inte för vitt..snarare mjölktonat... testa på en brädstump före...
Fjäderfän och kaniner


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

645 gäster, 5 användare (2 dolda)
Homestead_Hustler, Svarthönan, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Fantastiskt inspirerande
/Catarina L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser