Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Fostren växer för sakta/stannar i växten?  (läst 1090 gånger)

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
Fostren växer för sakta/stannar i växten?
« skrivet: 18 jun-08 kl 12:26 »
La i ägg i kläckaren den 27de maj och de skulle kläckas på 12-14 juni. Väntade dock tills idag (18 juni) innan jag öppnade dem. Ungarna levde fortfarande och hade gulesäcken kvar. Honan som de här äggen kommer ifrån är rätt gammal (runt 6 år troligtvis) och hon ruvar inte så antingen är det honan eller kläckaren det är fel på. Har dock kläckt vaktlar förut i den och det har funkat bra. Kläckte även ejdern i den.
Ska låta äggen ligga ennu längre nästa gång för att se om det blir några ungar då.
Någon av de nya vaktelhonorna har också börjat värpa (deras ägg är ljusa) så ska testa med dem senare och se om det blir några ungar av dem.
Påfågelduvor.

8zw

  • Inlägg: 433
    • Södermanland
SV: Fostren växer för sakta/stannar i växten?
« Svar #1 skrivet: 08 jul-08 kl 21:01 »
Var en som lyckades få ett hål idag men dog. Öppnade de andra 2 äggen och de var döda de med (2 från gammla honan och 1 från den nya).
Vet inte vad som är fel för jag gör likdant som förra året och då gick kläckningen bra. Ska testa att vända 4 gånger om dagen istället för 2.
Påfågelduvor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

819 gäster, 6 användare (2 dolda)
LimJans, eremit1, Be, Dot

* Forum

* Om tidningen Åter



- Åter är en tidsskrift som är tidlös. Ett 5 år gammalt nummer är lika användbart nu som när den kom ut.
Jag har haft väldigt mycket nytta och har fortfarande av tidningen.
/Per

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser