Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Odla nära Wifi?  (läst 4790 gånger)

Nilsson

  • Inlägg: 100
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #20 skrivet: 24 jan-15 kl 15:15 »
Enligt filmerna som finns på youtube så kommer det ju knappt upp ett strå från det som stått nära Wifi, och det borde vi ju kunna enas om att det är en bluff..
« Senast ändrad: 24 jan-15 kl 21:06 av nilsson »

sɹǝpuɐ

  • Inlägg: 5876
  • Vad händer om du tänker tvärtom? Vänder på det?
    • -
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #21 skrivet: 25 jan-15 kl 12:21 »
Filmer på YT är bara tillförlitliga och trovärdiga när de bekräftar dina egna åsikter och fördomar.  ;)

Nilsson

  • Inlägg: 100
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #22 skrivet: 25 jan-15 kl 16:17 »
Filmer på YT är bara tillförlitliga och trovärdiga när de bekräftar dina egna åsikter och fördomar.  ;)

Inte ens då faktiskt..

Jesus Kristus Är Guds Ord

  • Inlägg: 349
    • Bohuslän
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #23 skrivet: 15 nov-20 kl 06:25 »
klipp på youtube är inte sällan skapade för att få så många att klicka/gilla som möjligt. dessvärre är det ju desamma som man i princip alltid finner först när man söker (utan att anstränga sig dvs) också. men den som söker finner, var det nån som sade!

jag har flera wifi-routrar som ligger och samlar damm.

om Gud vill så har jag inom en månad eller så gjort några test i ett avskilt källarrum.

Ricbot

  • Inlägg: 24
    • Uppland
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #24 skrivet: 15 nov-20 kl 11:29 »
Jag tror det där är ren smörja, jag arbetar dagligen med Wi-Fi som nätverks tekniker och om det vore så då borde växter i folks lgh och på företag må dåligt och det har jag inget minne av samt att Wi-Fi är en radio signal och en radio signal är elekromagnetism. Jorden är i ett stort elektromagnetiskt fält med nord och sydpolen som har varsin polaritet, dom polerna kan jag hitta tom med en liten kompass men jag hittar inte en Wi-Fi med kompass. Jag kan även lokalisera polerna med ett nåls huvud, men Wi-Fi har bedrövlig räckvidd på vår planet med allt som stör ut den pga diverse magnetfält från mikrovågsugnar, skrivare, elmotorer, hissmotorer etc. Så för mig så känns det iaf trygg men jag förstår att du är frågande samt att du vågar fråga för ofta vill någon nedvärdera det man undrar över.

[nomnom]

  • Inlägg: 41
    • Västergötland
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #25 skrivet: 15 nov-20 kl 14:32 »
Detta här med strålning från teknik ska man akta sig för!
Alla som inte tror att det växer sämre i närheten av elektromagnetisk strålning kan ju bara gå ut till närmaste elledning genom skogen och se hur mycket lägre träden är under!!!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ledningsgata#/media/Fil:Wikimania_by_Rehman_-_Wikimania_Takes_Lake_Como_(28).jpg

;)
« Senast ändrad: 16 nov-20 kl 06:07 av [nomnom] »

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #26 skrivet: 15 nov-20 kl 16:26 »
Alla som inte tror att det växer sämre i närheten av elektromagnetisk strålning kan ju bara gå ut till närmaste elledning genom skogen och se hur mycket lägre träden är under!!!

Det beror på att man kontinuerligt, med några års mellanrum, röjer rent i ledningsgatorna för att träd inte ska komma i kontakt med ledningarna och skapa strömavbrott. Ditt påstående är direkt felaktigt och det du pekar på är avsiktligt gjort.

Se https://degerforsenergi.se/rojning-av-ledningsgator/ för mer information.

Här en video som visar hur det kan gå till vid maskinell röjning av ledningsgator
https://youtu.be/cZxWb1RcHKc

Och här en bild av en manuell röjare


Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

[nomnom]

  • Inlägg: 41
    • Västergötland
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #27 skrivet: 15 nov-20 kl 17:03 »
Det beror på att man kontinuerligt, med några års mellanrum, röjer rent i ledningsgatorna för att träd inte ska komma i kontakt med ledningarna och skapa strömavbrott. Ditt påstående är direkt felaktigt och det du pekar på är avsiktligt gjort.



Man kan nästan höra hur försöket till humor swishar över torpjens huvud. :)
Men ber om ursäkt, fel forum för sånt trams, folk kan ju ta en på allvar.. O

Ricbot

  • Inlägg: 24
    • Uppland
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #28 skrivet: 15 nov-20 kl 17:25 »
Man kan nästan höra hur försöket till humor swishar över torpjens huvud. :)
Men ber om ursäkt, fel forum för sånt trams, folk kan ju ta en på allvar.. O

Haha, mig "lurade" du. Jag trodde att du var en riktig foliehatt  ;D

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #29 skrivet: 15 nov-20 kl 20:42 »
Utan en smily är det svårt att förstå när nån skojar eftersom vi saknar kropsspråk och tonfall här. Men det hade varit kul om jag fattat att det var ett skämt. Vi har haft en del personer här som har argumenterat i samma stil som skämtet, men då helt allvarligt (om än i andra ämnen).
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

 

Svart

  • Inlägg: 594
  • tills jag hittar något mörkare
    • Västergötland
SV: Odla nära Wifi?
« Svar #30 skrivet: 30 nov-20 kl 09:04 »
Detta här med strålning från teknik ska man akta sig för!
Alla som inte tror att det växer sämre i närheten av elektromagnetisk strålning kan ju bara gå ut till närmaste elledning genom skogen och se hur mycket lägre träden är under!!!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ledningsgata#/media/Fil:Wikimania_by_Rehman_-_Wikimania_Takes_Lake_Como_(28).jpg

;)

Jag måste bara säga att det här var ett väldigt roligt inlägg. Jag skrattade en lång stund och det behövdes verkligen. Tack!
Idag har jag inte sett en enda fotgängare som saknade reflex. Tänk på det.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

343 gäster, 3 användare
xaelanar, olleryd, Hantverkaren

* Forum

* Om tidningen Åter



Bästa tidningen!
/Malin Eklöv

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser