Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Efterlysning - Hjälp sökes till avlivning av bock  (läst 3008 gånger)

cocosbusen

  • Inlägg: 147
    • Bohuslän
Efterlysning - Hjälp sökes till avlivning av bock
« skrivet: 10 okt-13 kl 18:25 »
Hej hej,

Skrev ett inlägg för några dagar sedan om att jag undrade hur/vem som kunde hjälpa mig att ta bort min bock på bästa sätt ur hans (och vårat) perspektiv. Fick en del bra svar och t.o.m hjälp av en vänlig själ som kunde tänka sig att ta sig hem till mig för detta.

Men...nu har vi ev lite hinder på vägen så jag testar igen att lägga ut en tråd där jag kan hitta en back-up ifall det totalt skiter sig med frivillig nr 1.

Jag bor i Trollhättanområdet och söker en god människa med stort hjärta för djuren som kan tänka sig att hjälpa mig avliva min fina bock. Jag vill att det går lugnt till i hans hem...vill helst slippa ringa veterinär eller Lantbrukstjänst, då jag tror att "LBT" gör detta allt för ofta och mest på rutin. Veterinären tar inte med sig kroppen och jag kan inte ta hand om den själv...(så det behöver jag också hjälp med).

Jag är villig att betala en rimlig summa och kör man en bit får man naturligtvis bensinpengar. Vill man ha köttet med sig till sig själv eller hundarna är det bara att ta så mycket man orkar bära.

Någon?  ???

macker

  • Inlägg: 146
    • Skåne
SV: Efterlysning - Hjälp sökes till avlivning av bock
« Svar #1 skrivet: 10 okt-13 kl 18:58 »
Usch, det där är medaljens baksida  :'(

men även om Lantbrukstjänst är vana och kör på rutin så är kanske det ändå att föredra. Det finns alldeles för många klåpare som tror sig kunna och en hel del som skrattar åt oss som är ömhjärtade.

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Efterlysning - Hjälp sökes till avlivning av bock
« Svar #2 skrivet: 10 okt-13 kl 21:26 »
Ja, usch, sådana skratt och förlöjliganden kan få mig riktigt ilsken.   >:D >:D (:)
« Senast ändrad: 10 okt-13 kl 21:49 av Trollmor »
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Janne på Näset

  • Inlägg: 70
    • -
SV: Efterlysning - Hjälp sökes till avlivning av bock
« Svar #3 skrivet: 10 okt-13 kl 21:36 »
även om Lantbrukstjänst är vana och kör på rutin så är kanske det ändå att föredra.

Inte ska du dra dig för att använda Lantbrukstjänst. De är kunniga och du behöver knappt medverka om du inte vill. Bocken får sluta sina dagar på sin gård och hinner inte uppfatta vad som händer.

cocosbusen

  • Inlägg: 147
    • Bohuslän
SV: Efterlysning - Hjälp sökes till avlivning av bock
« Svar #4 skrivet: 11 okt-13 kl 06:59 »
Nä Janne på Näset...jag är rädd att det är så det får bli :/

Fast efterlysningen är kvar så länge jag inte skrivit något annat...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

310 gäster, 4 användare (1 dolda)
xaelanar, Stengrim, Mahok

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressanta uppslag! Blev väldigt sugen på att skaffa höns. Efter större delen av renoveringarna på huset är klara så ska jag bannemig också skaffa mig några höns!
/Dennis Bengtsson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser