Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Omröstning

Visste ni att man kunde använda mattram till att bli av med migrän?

Ja
Nej
Har aldrig hört talas om

Författare Ämne:  Mattram  (läst 2031 gånger)

oOtis94

  • Inlägg: 10
  • hej! jag är en glad pojke på 13 vintrar :D
Mattram
« skrivet: 18 jul-08 kl 11:50 »
Hej. Jag hade startat en tråd på Hälsa om att bota migrän och sådant och då fick jag ett ganska lustigt svar som följer:
Har du prövat med Mattram?
Och så gav han mej en länk på google om där det stog en massa fakta hur man gjorde för att ge bäst effekt.
jag blev rätt imponerad att folk kan sådant.
Någon som håller med?

LillaH

  • Inlägg: 3
SV: Mattram
« Svar #1 skrivet: 11 jan-09 kl 22:02 »
Jag har inte prövat mattram nån gång men jag har läst att det kan användas till mycket. Något jag däremot inte kan hitta är recept på te.. Vet du nått recept på mattramte?

botanosofi

  • Inlägg: 4
    • Kreativ botanik och botanosofi
SV: Mattram
« Svar #2 skrivet: 27 jan-09 kl 15:16 »
Jag har inget recept, men jag har en kompis som tog ett blad på mackan när hon kände att migränen var påväg.
Läser i "Örtaboken" av Jekka Mc Vickar att hon rekomenderar "3-5 färska blad mellan två brödskivor--- ät inte mer!". Hon varnar lite grann för eventuelt munsår i samand med intag av Mattram.
Mattram har en bitter smak så lite gott bröd och en smörklick kanske är på sin plats...
Botanosofi; botanik och mindfulness i ljuv kombination.
Söker uttryck för livet i det växande.
Är fascinerad av den vetenskapliga botanikens system. Tror dock att människan har ett tillräckligt intellekt och förnimmelseförmåga för att  utforka växtvärlden ur eget perspektiv.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

822 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser