Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Snigelstaket  (läst 3597 gånger)

Acleja

  • Inlägg: 228
    • Blekinge
Snigelstaket
« skrivet: 12 apr-09 kl 13:22 »
Är det någon som har provat snigelstaketet från Ljuva hem? Det är väldigt dyrt men kanske ändå värt det om det verkligen håller sniglarna borta. Odling för mig handlar sedan ett par år mest om snigelbekämpning.

http://www.ljuvahem.se/shop/snigelstaket/snigelstaket-hanover-startpaket.html

//Acleja

maxt

  • Inlägg: 3
SV: Snigelstaket
« Svar #1 skrivet: 12 apr-09 kl 19:24 »
Inte prövat deras, men vi byggde vårt eget. Sniglarna går inte över, men de flesta vänder innan de dör. Vi har några upphöjda odlingslådor som vi satte runt. Det fungerade bra, men det hände att vi hittade sniglar innanför iallafall, kanske som gömt sig i jorden. 

Hursomhelst den mest effektiva metoden av alla vi testat.

Kullabo

  • Inlägg: 33
    • Västergötland
SV: Snigelstaket
« Svar #2 skrivet: 13 apr-09 kl 09:33 »
Sambon byggde en ram runt grönsakslandet och satte ström runt hela ramen. Funkade jättebra tills det gått över så många sniglar att tråden erjade sönder. Ska prova annan tråd i år.
En vän byggde en ram av ganska grov/bred bräda med en överliggare som agerade "tak". Sniglar vill tydligen inte krypa upp och ner på. 

PerH

  • Inlägg: 2
SV: Snigelstaket
« Svar #3 skrivet: 10 maj-09 kl 21:23 »
Hej
Det är jag som har http://www.ljuvahem.se så ni får värdera mitt inlägg efter det.
Snigelstaketet håller garanterat mördarsniglarna borta. Snigelstaketet är bockat på ett speciellt sätt så sniglarna kommer inte över kanten.

I Allers trädgårdstidning nr 3 2009 finns ett reportage där trädgårdsjournalisten konstaterar att det fungerar och räddade odlingen.
citat -vår stora lycka, äntligen ett prunkande grönsaksland.
Själv tycker jag inte att snigelstaket Hanover är dyrt eftersom det är en permanent lösning som fungerar i många år,
jämför det med att handla snigelmedel några kilo varje år!
Euro kursen börjar dock bli lite jobbig så vi blir nog tvungna att höja priset inom kort.
« Senast ändrad: 10 maj-09 kl 22:12 av PerH »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

764 gäster, 9 användare (1 dolda)
Mathias Lundgren, xaelanar, magtob, javill, Evangeline, papwe, Fiaaa, Be

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser