Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äntligen är de här! (bilder)  (läst 1793 gånger)

Anna

  • Inlägg: 850
    • -
Äntligen är de här! (bilder)
« skrivet: 21 okt-08 kl 22:15 »
Äntligen har vi hämtat hem dem! Har haft dem hemma ett dygn och de är sååå söta. Längtar redan till nästa år när de första löven spricker fram. Vilken lycka det kommer att bli. De blir verkligen glada över de få gröna blad jag hittat på hallonris. Visst är det ok att ge dem rosenbuskar? Har många buskar jag tänkte klippa ner nu på hösten och de är fortfarande gröna. Men de kanske inte ska ha för mycket?
Här kommer lite bilder på Asta och Gerda, som de förmodligen kommer att heta.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

 

Get-Eva

  • Inlägg: 146
SV: Äntligen är de här! (bilder)
« Svar #1 skrivet: 22 okt-08 kl 12:23 »
Såå söta! Förstår att du är stolt "mamma", det är jag med!  :)
Mina tjejer älskar mina rosenbuskar och mitt hallonland. (dom blir aldrig sig lika efter sommarens rensning, buskarna alltså!!)
Har inte märkt att dom mått dåligt på något vis av att äta det, så Asta och Gerda blir nog bara glada skulle jag tro. ,

Nybliven get"bonde", med en gammal gård under upprustning. Bygger ett litet gårdsmejeri, hoppas på att öppna nästa sommar. 47 getter, 3 hundar, 3 katter och en snäll gubbe som fixar det mesta.

annica

  • Inlägg: 23
SV: Äntligen är de här! (bilder)
« Svar #2 skrivet: 22 okt-08 kl 19:31 »
Hej!
Dom är jättefina!..... GRATTIS.....Jag vet vilken lycka man känner när de små liven anländer.
Vilken sorts getter är det? Själv har jag två jämtgetter. Jag kallar dom Kerstin och Alma.
Jag skulle vilja skicka med en bild, vi får se om jag lyckas.
"bondmora" söder om enköping som har katter,åsbohöns och jämtgetter.

Anna

  • Inlägg: 850
    • -
SV: Äntligen är de här! (bilder)
« Svar #3 skrivet: 24 okt-08 kl 14:46 »
Ja, visst är de fina. De är afrikanska dvärggetter som vi köpt från en djurpark så det är väldigt tama. De är ett halvår gamla ungefär. På bilderna står de och funderar på om vår katt är farlig elelr inte. Vår katt är väldigt nyfiken på getterna och smyger runt deras hage och getterna vet nog inte om de ska vara rädda eller inte. Och de är uppväxta inte långt från ett hägn med tigrar, fast de har nog aldrig råkats...
Lite ot så får jag inte längre till det där med att lägga ut bilder som man sedan kan klicka på. Antar att det är nå't i vår dator för jag kan inte längre klicka på nå'n bild och få dem större. Trist, men vi kanske får till det. Annars är det så kul att kunna titta på bilder. Hade varit kul med en inredningsbildtråd här, precis som det finns i hönsforumet. Det är så kul att få tips på smarta lösningar för mat, sov, bus mm. Nå'n med nå'n bra bild kan ju få starta upp en tråd.

En ytterligare fråga om rosenbuskar, de kan inte ha för stora taggar för dem? Vissa buskar ser verkligen grymma ut, och jag vet inte om jag vågar ge dem av dem. Vad tror ni?
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Sandshult

  • Inlägg: 48
    • Östergötland
    • www.dvargget.se
SV: Äntligen är de här! (bilder)
« Svar #4 skrivet: 26 okt-08 kl 11:10 »
Vilka söta dvärggetter Anna!

Har själv flera men de är grå och svarta, jättefina men skulje vilja ha några bruna oxå. Vilken djurpark kommer dina ifrån? Tycker oxå det vore toppen med lite inredningsdetaljer i stall och hage.

Anna

  • Inlägg: 850
    • -
SV: Äntligen är de här! (bilder)
« Svar #5 skrivet: 26 okt-08 kl 21:33 »
De är från Junsele djurpark. De har renrasiga afrikanska dvärggetter och de har flest bruna. De har en getkilling och en bockkilling som är lika gamla som mina kvar som de vill sälja. De är båda bruna. Bocken såg verkligen härlig ut. Mörkbrun och med längre päls än tjejerna, nästan lite lurvig. Helläcker! Sedan hade de kvar en fin bock från ifjol som de också ville sälja. Vi ville dock inte starta med bock än utan vänta ett år med killingar. Jag har telnr om du eller nå'n annan är intresserad.
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Sandshult

  • Inlägg: 48
    • Östergötland
    • www.dvargget.se
SV: Äntligen är de här! (bilder)
« Svar #6 skrivet: 28 okt-08 kl 12:50 »
Skulle gärna vilja ha telefonnr. dit. Vart ligger Junseleparken, vilket län? Själv bor jag i Östergötland.

Anna

  • Inlägg: 850
    • -
SV: Äntligen är de här! (bilder)
« Svar #7 skrivet: 04 nov-08 kl 21:08 »
Junsele djurpark ligger i Junsele  ;) i Västernorrlands inland. Kolla karta på hitta.se
Skickar telnr till dej privat,
Anna
Lycklig på landet i Medelpad med make, två söner, katt, höns och förhoppningsvis mer djur framöver...

Trollmor

  • Inlägg: 10686
  • Måtte jag inte leva förgäves.
    • -
SV: Äntligen är de här! (bilder)
« Svar #8 skrivet: 05 nov-08 kl 23:41 »
Getter kan äta det mesta Du har i trädgården, men se upp med medicinalväxter och RHODODENDRON!
En får va gla att en ä sum en ä, när en nu ente ä sum en saa.

Izmiljotina

  • Gäst
SV: Äntligen är de här! (bilder)
« Svar #9 skrivet: 07 nov-08 kl 12:29 »
Så urfina getingar!


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

513 gäster, 3 användare (1 dolda)
Olofssonskan, Tur-Johan

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser