Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad är bäst trådklämmor eller glasfjädrar till att hålla kanalplast på plats  (läst 742 gånger)

lillatorpet

  • Inlägg: 253
    • Jämtland
Hej har fått ett beg växthus men skivorna runt om behöver mer clips. Det är i dag trådklämmor, sådana där flugben som de kallas. Jag har sett andra varianter av lite kraftigare stomme, glasfjädrar heter de om man söker på nätet.
Vilka håller skivorna bäst? Jag har blivit rekommenderad av en växthusfirma, Willab att sätta 10 st trådklämmor på varje ruta. Många sätter får få och då far de iväg när det stormar. Så jag skulle behöva typ 200 klämmor som det ser ut just nu :D
Min andra fråga, willab och andra företag säljer klämmor i 15 pack för 60 kr. Men amazon säljer 100st för typ strax över 100 kr. Kan det var olika kvalite tror ni på sådana här klämmor? Det är ju lite skillnad att betala 700 kronor för 160 klämmor och 200 för 200 klämmor.

torbjorn

  • Inlägg: 13745
    • Medelpad
Det kan definitivt förekomma kvalitetsskillnader (t ex rostfrittt eller kolstål, olika bra fjädrande alternativt mjukt material, mer eller mindre bra ytbehandling).  Kolla om dina potentiella leverantörer kan lämna några närmare specar i sådana avseenden eller skicka någon enstaka klämma som varuprov innan du beställer.

lillatorpet

  • Inlägg: 253
    • Jämtland
Jo det är klart, men frågan är om det är så stora skillnader som det är med priset, om det verkligen är värt att köpa de dyrare,  826 kronor för 200 klämmor, eller 200 kronor för 200 klämmor på amazon.

 

torbjorn

  • Inlägg: 13745
    • Medelpad
Lusläs vad nasarna skriver om sina klämmor, om det finns något specat om vad det är för material och ytbehandling etc, och köp från den som verkar mest ärlig i det avseendet.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

757 gäster, 1 användare
Hokuspokus

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser