Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ang rensa nypon  (läst 921 gånger)

ponkus

  • Gäst
ang rensa nypon
« skrivet: 03 okt-21 kl 20:11 »
Hej tänkte i fall det finns någon här som vet om det ens finns och få tag på någon typ av bär rens  som rensar nypon o skär bort blom fnaset o kvisten mm på nyponen, eller är det som vanligt man måste sitta o rensa varje nypon oavsett mängd ett å ett,  (10-15 L) vilket jag hittills  gör när rensar nypon 

 

mattias_33

  • Inlägg: 1256
    • Hälsingland
SV: ang rensa nypon
« Svar #1 skrivet: 04 okt-21 kl 04:53 »
Hade min farmor levt ännu hade jag kunnat frågat henne. På föräldragården stod ett nypon "träd". Jag var liten så det var ett träd i mina ögon i storlek av äppelträden.
Minns iaf att det blev nyponsoppa av det varje höst.
Målet är att inte slita ut sig i förtid med att jobba åt nån annan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

474 gäster, 3 användare (1 dolda)
Valpen001, karsan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser