Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Alternativrörelsens historia  (läst 1611 gånger)

Dag Persson

  • Inlägg: 1
  • Alternativrörelsen - minnen, nyheter och projekt
    • Skåne
    • Fri Press
Alternativrörelsens historia
« skrivet: 19 jun-12 kl 09:31 »
Hej! Vad är alternativrörelsen?
Definitionen är inte helt enkel och kanske ska man vara försiktig med att göra allt för snäva avgränsningar. Hur som helst har Alternativrörelsen en historia. Var och när den börjar vet vi inte för förmodligen har den flera ursprung.
Jag bidrar i ett projekt med syfte att försöka samla dokumentation om alternativrörelsen. Varför? Anledningarna är flera och kanske olika beroende på vem man frågar. Personligen har jag nog fyra skäl:
   sprida kunskaper,
   inspirera,
   ge barn och barnbarn till pionjärer minnesbilder,
   skapa underlag till forskning och ökad förståelse.
Har du minnen? Håll utkik på denna tråd och skicka gärna en intresseanmälan till:
webmaster[snabel-a] karavanen1978.se

Dag Persson

  • Inlägg: 1
  • Alternativrörelsen - minnen, nyheter och projekt
    • Skåne
    • Fri Press
SV: Alternativrörelsens historia
« Svar #1 skrivet: 15 aug-21 kl 22:59 »
Hej! En webbplats för alternativrörelsens historia håller på att växa fram. Allt är svårt att omspänna så bidra gärna med förslag på innehåll – bilder och berättelser, kanske relevanta länkar.


https://www.alternativrorelsen.se/

Varma hälsningar – Dag Persson


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

539 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser