Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Schakta bort kulle på min jordbruksfastighet  (läst 865 gånger)

Lars-Göran

  • Inlägg: 743
  • Torup
    • Halland
Schakta bort kulle på min jordbruksfastighet
« skrivet: 20 nov-22 kl 08:50 »
Kan man se om man ligger inom detaljplan utan att gå till kommunen .tänkte på marklov .

Ip only bryr sig inte de har  en fiberkabel vid min fastighetsgräns  de drog den till gränsen trots att jag inte skulle ha fiber , nu äger jag grannfastigheten där kablen ligger och vi skall gräva in på den marken .
Men de verkar inte bry sig   varken jag eller hyresgästen är ju inkopplade .Vad gör man?.
Fåraherde på "fritiden"  55 blandrastackor

fri

  • Inlägg: 2529
  • Den som är satt i skuld är inte fri
    • Östergötland
SV: Schakta bort kulle på min jordbruksfastighet
« Svar #1 skrivet: 20 nov-22 kl 15:47 »
Kan man se om man ligger inom detaljplan utan att gå till kommunen .
Det kan man ofta se på sin kommuns hemsida, det känns ju onödigt att besvära byråkraterna i onödan och på jordbruksfastigheter är ju byggnation av uthus nödvändiga för driften generellt bygglovsfria såvida man inte omfattas av strandskyddsbestämelserna.
"Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också"


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

552 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Mycket intressant och inspirerande läsning! Jag har lärt mig mycket användbart, bl.a inför eventuella framtida getter. Tidningen är dessutom väldigt fin att bläddra i. Otroligt prisvärd! En får mycket för sina 30 kronor.
/Sofie S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser