Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kanske passar "kontakt" rätt bra  (läst 738 gånger)

gronadal

• Småland
Kanske passar "kontakt" rätt bra
« skrivet: 07 jan-22 kl 17:17 »
Hej!
Minus 2 ute och lätt snöfall. Här inne knastrar kaminen och jag läsar Sofi Oksanen's ' Utrensning'.
Wow, vilken bok, hur nära livet hon kan skriva! Precis så komplicerat är det att få ihop livet!
Ingenting att skämmas för om man inte ha lyckats till 100%.
Så sitter jag här.
Mitt i småländska skogar, omgiven av många vackra sjöar på mitt torpställe som bjuder på så många möjligheter.
Många lyckade år av relation, självförsörjning, utvecklande av ekonomin ...
Ändå blev det så att jag sitter här själv idag med prioritet ekonomi, som innebär ett ganska bra betalt jobb men som kräver mycket beredskapstid och obekväma tider  (vad kanske är ett fel men som är lätt att vrida om) , en hobby  'segling på havet' (som inte matchar så bra med mycket annat, men är såå vackert), medans att resa med lilla husbilen är ju inte  så aktuellt längre med tanke på corona - synd, men
det underlättar något i alla fall.
Hundpromenad och sommarbad står för det alldagliga nöjet.
Jag kanske har haft för mycket att välja emellan men vem våger att tacka "nej"?
Jag saknar nån att dela delar av livet med.
Jag tror inte att jag menar hela livet. Det har jag försökt och det gick mer eller mindre bra. Mer "mindre" för att vara ärlig och med resultatet i handen.
Jag hoppas fortfarande att det skulle vara möjligt att hitta balansen mellan ensam/stark/oberoende och smälta in i gemenskapen. Kunna bestämma alldeles själv och att vara delaktig ...
Är du kanske också sökande? ... och öppen för : ja ..., vad egentligen ...?
Allt börjar med bra samtal - är min erfarenhet ...!

Helst via pm så klart.
Ha det gott i alla fall - nu är det dags att mata fåglarna där ute ..
(med tysk brytning i fall du undrar) 😊

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Kanske passar "kontakt" rätt bra
« Svar #1 skrivet: 07 jan-22 kl 19:07 »
 (:) Tråden hade låsts och jag har ingen aning om varför så jag låser upp den. /Torpjens
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

fri

• "den som är satt i skuld är inte FRI"
    • Östergötland
« Svar #2 skrivet: 07 jan-22 kl 20:23 »
Är du man eller kvinna och vad söker du?

gronadal

• Småland
« Svar #3 skrivet: 14 jan-22 kl 09:22 »
Hej igen!
Tack för visat intresse!
Jag träffade en mycket fin människa som jag tänker dela en stor del av mina positiva energier med.
På så sätt stänger jag "butiken" här  :-)

love and peace!

torpjens

• Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
« Svar #4 skrivet: 14 jan-22 kl 12:26 »
 (:)   Tråden låst då TS uttryckt att den är inaktuell. /Torpjens
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

Dela detta:

* Inloggade just nu

299 gäster, 4 användare (1 dolda)
ärt, grimbart, Thomas Lindberg

* Forum

* Om tidningen Åter

- Denna tidning snubblade jag över redan 2002 typ, det bästa att lära sig de mästa. Varje person i detta avlånga land borde läsa denna. Butiker borde ta in dessa... älskar denna tidning. Köpte förut mycket böcker i butiken för många år sedan, men dom kom bort, syrakulturen , ost till husbehov och en del andra.
/ Anna-karin A

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser