Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ringorm höns? Eller vad är detta?  (läst 963 gånger)

AnnkiP

  • Inlägg: 25
    • Blekinge
Ringorm höns? Eller vad är detta?
« skrivet: 10 jun-21 kl 12:01 »
Kan höns få ringorm?? Marsvinen kom tydligen med det (de är avlivade nu). Jag sanerar allt 3ggr I veckan nu. Hundarna har klåda, jag misstänker ringorm och väntar svar från lab. Tar dock tyvärr 2v och jag får ingen medicin innan dess. Bada ett schampo... Sam hjälper npgra dagar. Alla veterinärer säger att ringorm inte kliar på hundar. Men två barn i familjen har ringorm och hundarnas klåda startade 2v efter utbrott på marsvinen. Vi har uteslutit alla hudparasiter genom bravecto (giftigt piller mot fästingar, rävskabb mm). Nu är jag rädd att detta börjar sprida sig över gården. Har ju höns, kor, får och katter också. Detta fann jag på en höna idag. Vet någon vad det kan vara? Tack på förhand!!
Mitt motto; Det ska vara bra jämt, och är det inte det får man se till att ändra på det!

Alexn72

  • Inlägg: 1466
    • Skåne
SV: Ringorm höns? Eller vad är detta?
« Svar #1 skrivet: 11 jun-21 kl 13:14 »
La du in en bild?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

604 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser