Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Viltfågeläng  (läst 1328 gånger)

Tännlappen

  • Inlägg: 3160
    • -
Viltfågeläng
« skrivet: 14 jul-19 kl 05:26 »
 :D...Att anlägga en viltfågeläng är en easy fix...Jag tog min gamla potatisåker...Fräste och harvade med min Honda F400 tvåhjulstraktor så det blev nice...Köpt viltfågelfrön från Granngården....Strödde ut fröna,tog en kratta och myllade lite...Klart  Yess ...Resultat då tro...Fantastiskt...Har Rapphöns o Tyskhare...Gissa om humlorna gillar fältet...Tyska harens öron kan sticka upp bland blommorna  :D ... Såg även att tyskharen stod öga mot öga mot tuppen och samspråkade... Så med enkla medel kan man berika naturen....Räcker man tänker i mindre banor och inte får storhetsvansinne och ska göra hejdundrandets stora ängar...Tänk mindre och gör nytta... https://www.youtube.com/watch?v=o6kx4-YP3xE


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

812 gäster, 2 användare (1 dolda)
Bortan

* Forum

* Om tidningen Åter



- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser