Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kycklingar  (läst 827 gånger)

Helena Eriksson

  • Inlägg: 6
  • Helena🙂
    • -
Kycklingar
« skrivet: 14 apr-21 kl 08:41 »
Hej, jag har 8 stycken Sussex kycklingar som är 12 dagar och hämtat 9 Hedemora som är 3-4 dagar. Kan de släppas ihop utan att de stora skadar de små? Vi har bygget en kycklingbur som är 110 x 60 cm. Det känns som buren oavsett blir för liten så kan bygga en större. Men går det att släppa ihop dem? Är helt ny på det här så behöver alla tips o råd man kan få så det blir bra för dem.  :)

Efwa

  • Inlägg: 283
    • Uppland
SV: Kycklingar
« Svar #1 skrivet: 14 apr-21 kl 09:10 »
Hej, jag har 8 stycken Sussex kycklingar som är 12 dagar och hämtat 9 Hedemora som är 3-4 dagar. Kan de släppas ihop utan att de stora skadar de små? Vi har bygget en kycklingbur som är 110 x 60 cm. Det känns som buren oavsett blir för liten så kan bygga en större. Men går det att släppa ihop dem? Är helt ny på det här så behöver alla tips o råd man kan få så det blir bra för dem.  :)

Skulle tro att det går utmärkt men man kan aldrig vara säker. Det är så få dagar mellan.

Vi släppte in 2 dagar gamla kalkonkycklingar till 14 dagar gamla hönskycklingar och det gick jättebra. Det enda som hände var att de små blev översprungna ibland när det gick snabbt i svängarna.

Man kan dock planera att sitta minst 10-20 minuter och titta och sedan vara i närheten minst två timmar.

 

Helena Eriksson

  • Inlägg: 6
  • Helena🙂
    • -
SV: Kycklingar
« Svar #2 skrivet: 14 apr-21 kl 14:02 »
Tack för svar Efwa 🙂 jag får prova som du skrev och hoppas att det går bra och ha koll på de stora så de sköter sig  ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

250 gäster, 1 användare
xaelanar

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser