Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vill skaffa skrattduvor  (läst 1586 gånger)

Pinky

  • Inlägg: 9
    • Södermanland
Vill skaffa skrattduvor
« skrivet: 07 mar-10 kl 10:53 »
Hej
Är intresserad av att skaffa två skrattduvor till voljärboende med isolerad del.
Vet nån vart man köpa något sånt? Har tummen mitt i handen så jag kan inte bygga ihop nått själv.

Tips på inredning i voljären? Ska man ha något särskilt till duvor? Speciella foderautomater eller likande?
Kan man ha två honor eller två hanar tillsammans utan att det blir bråk om man inte vill ha ungar på dom?

Vet nån vart man kan köpa skrattduvor i sthlmstrakten?
Omplaceringar går också bra, unga som äldre.

Nått mer man ska tänka på?


Daniel Sörensen

  • Inlägg: 3005
  • Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
SV: Vill skaffa skrattduvor
« Svar #1 skrivet: 07 mar-10 kl 11:13 »
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

542 gäster, 3 användare
lauralisa, Gröfre Slissing, alternaiv

* Forum

* Om tidningen Åter



- Senaste numret (3/19) var verkligen jätteintressant (även om alla brukar vara intressanta). Gillar artiklarna om framtiden och skulle gärna läsa mer om alternativa, positiva framtidsvisioner (det är dags att se något annat än kollapsbaserade domedagsprofetior). Vill också lära mig mer om olika toalettlösningar.
/ Hanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser