Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Register över märkta dvärgar  (läst 1109 gånger)

Balbina

  • Inlägg: 957
    • -
Register över märkta dvärgar
« skrivet: 07 jul-07 kl 11:55 »
Då det är så dålig ordning på det här med dvärggetter och avel så har jag på min hemsida helt officiellt börjat föra ett register över våra märkta dvärggetter.
Skulle bli glad om ni ville skicka uppgifter på era märkta dvärgar så jag kan föra in dem.
De uppgifter jag vill ha är Se nummer + individnummer namn födelsedatum, färg och föräldrar. Har ni inte alla uppgifter så skicka de ni har. Vet ni inte vad färgen på er get kallas så skicka även med en bild så kollar jag vilken färg den har. Ska även försöka ordna så det går att länka till bilder på getterna.
Detta gör jag då jag tycker att stammar och släktled är mycket intressant och nåonstans måste vi börja för att få ordning på aveln.
Fler som sedan är intresserade av en dvärggetförening hör av er till mig.
Min mail är : mondeo_01@hotmail.com

Sajjbertjorven

  • Inlägg: 510
  • www.getter.se
    • www.getter.se
Re:Register över märkta dvärgar
« Svar #1 skrivet: 07 jul-07 kl 17:28 »
Bra initiativ (hur stavas det?)  :), mina uppgifter kommer under semestern.
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Balbina

  • Inlägg: 957
    • -
Re:Register över märkta dvärgar
« Svar #2 skrivet: 07 jul-07 kl 19:57 »
jo det stavas så :-)
Kanon... har bara hunnit få upp några av mina getter ännu.
Men fick mycket positiv respons av en getköpare som tycker avel är intressant. Hon var även intresserad av en dvärggetförening:-)

Sajjbertjorven

  • Inlägg: 510
  • www.getter.se
    • www.getter.se
Re:Register över märkta dvärgar
« Svar #3 skrivet: 07 jul-07 kl 21:12 »
japp, vi får fundera på hur vi bäst går vidare med det. Vi träffas ju då i augusti så då kan vi ju prata mer om det
20 Dvärggetter och några Dvärgvädurar.

Balbina

  • Inlägg: 957
    • -
Re:Register över märkta dvärgar
« Svar #4 skrivet: 08 jul-07 kl 08:01 »
Jo det får vi göra. Skulle fortfarande behöva ha tag i någon som är van vid föreningslivet och vet hur det fungerar.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

403 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Reportaget om ostkursen gör att man blir så sugen!
/Sanna h

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser