Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Volontärer sökes till gård i lappland  (läst 1363 gånger)

Pohja

  • Inlägg: 13
    • Lappland
Volontärer sökes till gård i lappland
« skrivet: 22 jun-23 kl 11:47 »
Hej!

Jag söker volontärer för både kort och lång tid till min gård i södra Lappland. Jag har just flyttat tillbaka till gården efter tre år på annan plats. Mycket behöver startas upp igen så i år är inte odlingar och djur igång i full skala. Just nu har jag getter, höns, och kaniner på gården men kommer nog göra mig av med getterna till vintern då jag inte hinner få in hö. I vinter ska jag börja förbereda virke till en stor hölada.

Gården ligger mitt i skogen nära en fin skogsjö. Volontärer erbjuds ett rum i huset, elen kommer från solceller.

För volontärer som kan tänka sig att stanna en längre tid så kan jag erbjuda fickpengar. Själv kommer jag vara tvungen att arbeta heltid då jag vill rusta upp gården ordentligt och bygga fler byggnader som behövs. Tanken är att ha fler volontärer så man slipper vara ensam

Jag har en son på tre år som då och då kommer vara med mig på gården.

Jag kan starta ta emot volontärer från och med mitten av september.

Mvh
Tomas

Naturen__0022

  • Inlägg: 9
    • -
SV: Volontärer sökes till gård i lappland
« Svar #1 skrivet: 04 aug-23 kl 03:26 »
Hej Tomas!

Jag heter Klara och är 26 år gammal. Vad det för volontär arbete? Hur länge kan man som länge stanna och hur bor man? Något sånt här skulle nog kunna passa mig!

Jag skulle kunna skicka dig en längre beskrivning om mig själv och lite varför jag söker något sånt här! Jag bor i Stockholm men blir väldigt sjuk av att vara här. Jag är EMF känslig och el känslig. Jag tål dock el ganska bra!

Mvh Klara.

Pohja

  • Inlägg: 13
    • Lappland
SV: Volontärer sökes till gård i lappland
« Svar #2 skrivet: 15 sep-23 kl 12:17 »
Oj ser nu att jag missat detta.

Är inte inne så ofta så är en fördel att skicka pm.

Annonsen är fortfarande aktuell för de som är intresserade

Kan också skicka till min mail. vestikulla@protonmail.com

Pohja

  • Inlägg: 13
    • Lappland
SV: Volontärer sökes till gård i lappland
« Svar #3 skrivet: 15 sep-23 kl 18:34 »
Lite svar på frågorna. Jag ser ju gärna att folk stannar länge helst bosätter sig här bygger en egen stuga till exempel eller om man föredrar att bo i ett rum i stora huset.

Jag har tidigare krävt ganska mycket arbete men har nu insett att det viktigaste är ju att ha folk här ge liv till platsen, så det är inga större arbete jag kommer kräva, ta hand om djur, hugga lite ved, så länge det inte innebär merarbete för mig så är jag nöjd. Sedan om man vill hjälpa till att bygga lador o annat skoj så ser jag det som ett plus.

Kan tillägga att jag även har en stuga i skogen som behöver fixas lite med, där jag gärna skulle se att någon bodde.

Vill man vara volontär för kortare tid så går det även bra.

Jag kan tillägga att jag har virke uppsågat och förberett virke till en liten volontär stuga 3*2,5 m som jag skulle kunna få upp relativt fort med lite hjälp. Jag har även en liten kamin till den. Om man nu skulle vilja ha sitt eget.
« Senast ändrad: 16 sep-23 kl 08:44 av Pohja »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

449 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser