Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Finns det något alternativ till Jägareförbundet?  (läst 11594 gånger)

Itagüí

  • Gäst
Re:Finns det något alternativ till Jägareförbundet?
« Svar #20 skrivet: 07 feb-04 kl 18:09 »
nej nej, absolut inte. jag menar att det finns för många människor helt enkelt. men det är som det är nu.

Jan M Hedlund

  • Gäst
Re:Finns det något alternativ till Jägareförbundet?
« Svar #21 skrivet: 07 feb-04 kl 19:17 »
Helt klart finns det alldeles för många människor men  vad kan man göra åt det?

Itagüí

  • Gäst
Re:Finns det något alternativ till Jägareförbundet?
« Svar #22 skrivet: 07 feb-04 kl 21:43 »
tja, man kan väl bara göra det man tror kan ha positiv inverkan. jag tror det är svårt att veta något exakt som man ska göra för att få det att gå bra. det är stora komplexa funktioner och nästan omöjligt att förutsäga något.

men att t.ex. ordna avlopps-hanteringen i fattiga delar i U-länder, se till att effektiva självhushållningsprogram upprättas på desa platser, så folk kan slita mindre, då behövs inte lika många barn för att säkra försörjningen.
RFSU borde satsa internationellt på sexualupplysning mm också.

Det är dags för västvärlden att investera i U-länderna. Inte bara för att återgälda århundraden av parasitering och våldtäkt på dessa länder, utan också för att det helt enkelt gynnar alla. U-länder som I-länder.

ooh... men det här är lite off topic.

I alla fall, på de visen kan människans utbredning, regnskogsskövlingar och intrång på värdefulla biotoper trappas ner. Förhoppningsvis går det tillräckligt snabbt att något finns kvar, tillräckligt snabbt att så mycket finns kvar att det kan underhålla en myllrande mångfald även i framtiden.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Finns det något alternativ till Jägareförbundet?
« Svar #23 skrivet: 08 feb-04 kl 00:22 »
Göra färre bebisar?  ;D

Neiklot

  • Gäst
Re:Finns det något alternativ till Jägareförbundet?
« Svar #24 skrivet: 08 feb-04 kl 08:39 »

Man kan skjuta människorna!

*Anmäler mig som frivillig*

Eller inte?

Jag har ju inte smak för vare sig blod eller att skada andra människor Eller djur!

Kanske vi borde införa dödsstraff.

Gruff

  • Inlägg: 4550
    • Östergötland
    • Caprifool
Re:Finns det något alternativ till Jägareförbundet?
« Svar #25 skrivet: 08 feb-04 kl 08:54 »
Om inte med pilbåge, eller? *host*

dodinnan

  • Gäst
Re:Finns det något alternativ till Jägareförbundet?
« Svar #26 skrivet: 11 jun-04 kl 12:52 »
beträffande återinförandet av varg:

Någon nämnde att det finns för många människor(se tidigare inlägg) för att vargen skall få plats.

Jag har en ytterliggare lösning på detta problem nämligen att återinföra dinosaurierna vilka def. har härskat längre än både människa och varg på den här planeten. Då skulle vissa individers sätt att se på saker och ting förändras på ett markant sätt.

visserligen någon krångligare än att skjuta vargen men.... då slipper man ju allt tjöt ifrån veganer som inte accepterar köttätare.
 :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

410 gäster, 1 användare
Nörd Otaku

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser