Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Arga, nej rasande, nej spritt språngande galna bin  (läst 5055 gånger)

torpjens

  • Inlägg: 2372
  • Vi lever på naturens villkor
    • Södermanland
SV: Arga, nej rasande, nej spritt språngande galna bin
« Svar #20 skrivet: 08 dec-20 kl 19:32 »
 (:)  Städat bort OT. /Torpjens
Problemet är inte att makt korrumperar, det är att de korrumperbara söker makten.

javill

  • Inlägg: 11409
    • Blekinge
    • Glirnashopen
SV: Arga, nej rasande, nej spritt språngande galna bin
« Svar #21 skrivet: 09 dec-20 kl 11:48 »
Raderat OT.  (:) Den som vill klaga på modereringen gör det under Support, Innehållet i forumet. Alternativt startar en ny tråd med önskat ämne.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

The Swedish Lord

  • Inlägg: 15
SV: Arga, nej rasande, nej spritt språngande galna bin
« Svar #22 skrivet: 03 jan-21 kl 23:35 »
Hur gick det här?
Fick man tag på ägaren?

 

Tältbyggare

  • Inlägg: 147
    • Skåne
SV: Arga, nej rasande, nej spritt språngande galna bin
« Svar #23 skrivet: 12 maj-24 kl 21:51 »
Jag har alltid haft något samhälle som är argare än dom övriga i bigården. Ibland är samhällena rent bedrövliga, då har jag ihjäl den drottningen. Behöver jag byta drottning har jag använt yngel från inköpt parad drottning.
Det verkar dock som att fast att jag köper in någon drottning per år eller köper drottningceller och byter i samtliga kupor så går mina kupor ständigt mot argare bin.

Varför blir det så? Är aggressiva drönare mer benägna att para sig?  Sprider ett argt beteende sig i bigården av andra skäl?
Jag minns mina första två kupor och det var samhälle köpta av någon buckfastodlare i Småland som den lokala biodling föreningen ombesörjde inköpet av.
Fantastiska bin, snälla och kakfasta.
Alla med Snälla bin kan väl inte köpa in drottningar för 6-700 kronor styck till sina samhällen årligen?



 


Dela detta:

* Inloggade just nu

555 gäster, 1 användare (1 dolda)

* Forum

* Om tidningen Åter



- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser