Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Könsbestämning maran  (läst 2111 gånger)

Frejja

  • Inlägg: 16
    • Skåne
Könsbestämning maran
« skrivet: 01 sep-18 kl 09:19 »
Hej! Jag har två marankycklingar och skulle vilja ha hjälp att könsbestämma dom eftersom jag är ny på detta. Tusen tack på förhand!

Frejja

  • Inlägg: 16
    • Skåne
SV: Könsbestämning maran
« Svar #1 skrivet: 01 sep-18 kl 11:26 »
Den svarta är 8 veckor och den grå 9 veckor.

Pumba

  • Inlägg: 295
    • Småland
SV: Könsbestämning maran
« Svar #2 skrivet: 01 sep-18 kl 17:13 »
Är du säker på åldern?

De ser väldigt små ut jämför med den 8 veckors maranhöna jag köpte för 1 månad sedan.

Frejja

  • Inlägg: 16
    • Skåne
SV: Könsbestämning maran
« Svar #3 skrivet: 01 sep-18 kl 19:09 »
Det är fler som säger att de är små, jag vet inte, har ingen erfarenhet, köpte mina andra höns som mycket äldre. Damen jag köpte av sa den åldern och att hon tror att dom är hönor, men jag är lite osäker så jag tänkte se om jag kan få nån hjälp här - har googlat i massor men blir bara mer och mer förvirrad. Det sägs att gökfärjade maranhönor alltid är en nyans mörkare än tupparna, men jag har ingen tupp att jämföra med.

Frejja

  • Inlägg: 16
    • Skåne
SV: Könsbestämning maran
« Svar #4 skrivet: 01 sep-18 kl 19:10 »
Här kommer en kanske bättre bild

Frejja

  • Inlägg: 16
    • Skåne
SV: Könsbestämning maran
« Svar #5 skrivet: 01 sep-18 kl 22:53 »
Någon som tycker sig se om det är tuppar eller höns?


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

573 gäster, 1 användare
javill

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser