Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blå/gula mignon vill få namnbyte..  (läst 1094 gånger)

Nettis

  • Inlägg: 2568
  • Smörblommans Siv
Blå/gula mignon vill få namnbyte..
« skrivet: 24 aug-07 kl 10:40 »
Vi är några i Svenska Simfågel och kalkonklubben som försöker få ett namnbyte på den blå/gula mignonfärgen. De sk blå/gula färgen som våra har heter i England Apricot och är en annan färg än blå/gul. Den blå/gula heter i England Sachsen. Anleningen till att vi vill ha ett namnbyte är att vi vill få fram en standard så att våra djur kan bedömas rättvist då våra ankor håller en väldigt hög kvalitet och vi har väldigt fina aprikosa djur i Sverige.

Om man håller en "blå/gul" mignon bredvid en Sachsenanka så har de ju helt olika färger men bedöms idagsläget från samma standardbeskrivning.

Vi skulle därför bli väldigt glada om alla som tänker ställa ut sina "blå/gula" mignon i år och då särskilt de som tänker ställa ut på Nationalen kan anmäla dem som apricot eller aprikosfärgade.

Jag vet inte om det finns riktiga blå/gula mignoner i Sverige men om det finns ska dessa naturligtvis anmälas som blå/gula. De riktiga blå/gula har vita ögonstreck och är likadant teckande och färgade som våra Sachsenankor.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

507 gäster, 5 användare (1 dolda)
Siv Birgitta Olsson, skräptanten, Be, Emil i backen

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser