Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggkläckaren pajat, temp endast 28 gr  (läst 935 gånger)

Fostermamma

  • Inlägg: 20
    • Uppland
Äggkläckaren pajat, temp endast 28 gr
« skrivet: 25 maj-19 kl 20:58 »
På dag 21 märker jag att temp mätaren på kläckaren fått spel och visar nästan 40 gr. Jag kollar då med två olika termometrar och båda visar endast 27-28 gr. Jag har ingen aning om när temperaturen sjönk i kläckaren. Är det kört ? Kan jag göra något för att rädda kycklingarna? Dom skulle alltså ha kläckts idag men inget har hänt.
Bor på liten gård med sambo, barn, hund och katt samt ett litet gäng Roslagsfår.

Pumba

  • Inlägg: 295
    • Småland
SV: Äggkläckaren pajat, temp endast 28 gr
« Svar #1 skrivet: 26 maj-19 kl 17:31 »
Hörs det några pip eller rör sig äggen?

Har det varit fel länge så är det nog kört, det är ju inte lämpligt att öppna kläckaren osv heller när det är så i slutet då fuktigheten är kritisk at hålla

 

Fostermamma

  • Inlägg: 20
    • Uppland
SV: Äggkläckaren pajat, temp endast 28 gr
« Svar #2 skrivet: 26 maj-19 kl 20:41 »
Inga pip eller rörelser. JAg fick igång kläckaren igen. Tempmätaren hade typ hängt sig. Nu har jag en annan termometer bredvid som jag kollar. Jag chansar och kör på några dagar till. Men det är nog inte så troligt att det blir något...
Bor på liten gård med sambo, barn, hund och katt samt ett litet gäng Roslagsfår.

Znibban

  • Inlägg: 1407
    • Skåne
SV: Äggkläckaren pajat, temp endast 28 gr
« Svar #3 skrivet: 27 maj-19 kl 09:31 »
För många år sedan pajade min äggkläckare när det var flera dagar kvar tills att kalkonerna skulle kläckas.
Desperat lade jag alla äggen i ull, i ett tjockt lager....de kläcktes allihop.
Helt fantastiskt. Minns inte hur många dagar men det måste ju varit i sista fasen, då man inte ska vända dem längre.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

359 gäster, 4 användare
xaelanar, Valpen001, Hönshjärna, peterm

* Forum

* Om tidningen Åter



- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser