Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Amica mopedbil  (läst 16253 gånger)

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Amica mopedbil
« Svar #20 skrivet: 15 mar-14 kl 17:32 »
Förr fanns det en användare på forumet som kallade sig "skytten", en stor förlust att han lämnade. Han hade en mopedbil med dieselmotor. Om jag kommer ihåg rätt hade han köpt en litet kinatillverkat elverk och tagit motorn därifrån. Han hade den mopedbilen till allt möjligt, till och med att köra ved med.

Che Guevara

  • Gäst
SV: Amica mopedbil
« Svar #21 skrivet: 16 mar-14 kl 09:01 »
Problemet är att växel lådan sitter i hop med motorn så det är inte så bara att byta motor och låda då lådan sitter i hop med drivaxlarna . men snacka går ju  ;)

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14412
    • Östergötland
SV: Amica mopedbil
« Svar #22 skrivet: 16 mar-14 kl 09:30 »
Det gör det visserligen jobbigare att motor/låda/bakaxel är en enhet, men inget oöverstigligt problem för den som vill ändra. Har bara sett de där fordonen på håll.


keewaykingen01

  • Inlägg: 11
    • -
SV: Amica mopedbil
« Svar #23 skrivet: 21 feb-18 kl 02:17 »
Hallå Där Alla Amica Ägare Jag Har Ochså En Samma Likadan Mopedbil Som Ni Skriver Och Pratar Om Här På Sidan Min Egen Amica A50 Den Startar Och Fungerar inte Som Den Ska Jag Felsöker Den Hela Tiden Men Vet Varken Vad Felet Är Eller Hittar inget Fel i Den Funderar På Om Jag Ska Total Renovera Den Kanse Att Byta Alla Nu Varande Original Delar Som Finns Och Som Sitter i På den Om Jag Kanse Byter Stator Tändplattan Generatorn Start Motorn Tändbox Cdi Tändsystem Tändspolen NGK Tändstift Tändkabel Regulator Likriktare Batteri 60 AH NYA 8AH Säkringar inga Varnings Lampor Lyser inte Häller Finns 2 Stycken Långa Kablar Med Batteri Kabel Poler Som Gnistrar Eller Som Det Kommer Ut Gnistor På Samma Sätt Som När Man Tänder Tomte Bloss När Man Slipar Knivar Med Slip Maskin När Jag Försöker Montera Och Koppla in Batteriet 60 AH Varför Blir Det Så För Konstigt Behöver En Ny Cdi Tändbox Det Står Ducati Energia På Min Egen Någån Här Som Har Någån Ny Ducati Cdi Tändbox Att Sälja Till Mej Snälla Hjälp Mej Någån Med Hälsningar Amica Kungen Robin
« Senast ändrad: 21 feb-18 kl 14:54 av keewaykingen01 »

LasseHo

  • Inlägg: 4
    • Jämtland
SV: Amica mopedbil
« Svar #24 skrivet: 21 feb-18 kl 12:03 »
Ursäkta.
Men jag tror du har svårt att få svar på en text, som inte går att läsa.

keewaykingen01

  • Inlägg: 11
    • -
SV: Amica mopedbil
« Svar #25 skrivet: 26 feb-18 kl 16:28 »
Hej Det Gör inget Min Vän Jag Håppas Att Jag Får Hjälp För Att Laga Och Få Fart På Min Mopedbil.

keewaykingen01

  • Inlägg: 11
    • -
SV: Amica mopedbil
« Svar #26 skrivet: 26 feb-18 kl 20:33 »
Finns Det Eller Är Det Någån Här På Sidan Som Vet Om Vart Jag Kan Hitta Och Köpa En Ny Tändbox Med Både Ny Tändspole Och Ny Tändkabel Till Min Amica A50 Det Står Ducati Energia På Min Nuvarande Tändbox Som Sitter På Vid Motorn i På Min Amica A50 Från 1997- Eller 1998 ? Jag Har Kollat Själv
Men Det Värkar Vara Som Så Saken Det Att Jag Tror inte Att Ducati Tändboxen
inte Är Samma Typ Modell Eller inte Samma Utseende Som Dom Alla Andra Ducati Tändboxarna Och Att Kanse Därför Alla Ducati Tändboxarna inte Passar ihop i Till Med Alla Andra Amicorna Jag Behöver i alla fall En Ny Tändbox Till Min Egen Amica A50 Hälsningar Robin.

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Amica mopedbil
« Svar #27 skrivet: 26 feb-18 kl 21:34 »
Börja använda stor bokstav på normalt sätt (alltså i början av mening, egennamn mm) istället för i början av varje ord, och följ normala regler för hur man sätter ut komma, punkt och andra skiljetecken i texten!

Först om dina texter blir någotsånär begripliga och njutbara att läsa, kan du vänta dig att få kloka svar på dina frågor.

 

Jannedansk

  • Inlägg: 57
    • Småland
SV: Amica mopedbil
« Svar #28 skrivet: 26 feb-18 kl 21:46 »
Börja använda stor bokstav på normalt sätt (alltså i början av mening, egennamn mm) istället för i början av varje ord, och följ normala regler för hur man sätter ut komma, punkt och andra skiljetecken i texten!

Först om dina texter blir någotsånär begripliga och njutbara att läsa, kan du vänta dig att få kloka svar på dina frågor.




Postat med Alternativ.nu´s app

Gröfre Slissing

  • Inlägg: 1628
    • -
SV: Amica mopedbil
« Svar #29 skrivet: 26 feb-18 kl 22:17 »
Börja använda stor bokstav på normalt sätt (alltså i början av mening, egennamn mm) istället för i början av varje ord, och följ normala regler för hur man sätter ut komma, punkt och andra skiljetecken i texten!

Först om dina texter blir någotsånär begripliga och njutbara att läsa, kan du vänta dig att få kloka svar på dina frågor.
 

Hej! Värt att ta efter! Försöker så gott det går men använder fortfarande det jag lärde mig på 1940- talet och 1950-talet ; nyttja stor bokstav i Du, Dig, Din, o.s.v. Jag gläder mig åt att jag under alla dessa år inte fått anmärkning av nååågon för mitt "ålderdomliga språk!"
Hälsningar
G S 
"Klar låg himlen över viken; solen stekte hett.." ("Vackert väder") (Fröding)
"Tjock låg oljan över viken; ingen stekte fläsk..("Gulfkriget")(Henric Pllebsen)

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Amica mopedbil
« Svar #30 skrivet: 27 feb-18 kl 05:56 »
Om man skriver allt med versaler så gör forumets teknik om texten så att enbart första bokstaven i varje ord blir stor. Det är därför det ser ut så där.

Själv är bäste dräng

  • Inlägg: 14412
    • Östergötland
SV: Amica mopedbil
« Svar #31 skrivet: 27 feb-18 kl 08:46 »
Aha, som en ljuddämpare för skrift :)

keewaykingen01

  • Inlägg: 11
    • -
SV: Amica mopedbil
« Svar #32 skrivet: 27 feb-18 kl 18:22 »
Hej torbjörn! ok alla vänner här på sidan jag ska försöka skriva och göra allt bättre det ni alla andra säger och tycker eran åsikter.

jag söker och behöver bara en ny tändbox typ samma som finns och sitter i en amica a50.

Radar

  • Inlägg: 1689
    • Jämtland
SV: Amica mopedbil
« Svar #33 skrivet: 27 feb-18 kl 19:45 »
Börja använda stor bokstav på normalt sätt (alltså i början av mening, egennamn mm) istället för i början av varje ord, och följ normala regler för hur man sätter ut komma, punkt och andra skiljetecken i texten!

Det tar sig. Ta åt dig resten av informationen också.
Tiden går, som allting annat.
Här går den fort så förbannat.

Ett svart får

  • Inlägg: 9921
    • Bohuslän
SV: Amica mopedbil
« Svar #34 skrivet: 27 feb-18 kl 19:52 »
Och med det ur världen är det dags att försöka hitta en tändbox till killen. Var får man tag på en sådan?

torbjorn

  • Inlägg: 13720
    • Medelpad
SV: Amica mopedbil
« Svar #35 skrivet: 28 feb-18 kl 16:43 »
Det tycks ju finnas flera varianter. En bra början kan ju vara att kolla nummer mm på den gamla som sitter där, och ta reda på exakt vad det är för motortyp i just den här Amican.
Kolla också om den gamla går att reparera, en del europeiska CDI-enheter är inte lika besvärligt hopgjutna som man är van att de som kommer från t ex Japan är.

keewaykingen01

  • Inlägg: 11
    • -
SV: Amica mopedbil
« Svar #36 skrivet: 02 mar-18 kl 02:36 »
hej torbjörn och till dej min vän som skriver och besvarar min fråga om vart eller i villken butik
om det nu finns någån ny tändbox Cdi Ny Tändsystem som jag kan köpa och ta hem för att montera in och använda i min nu varande nu snart av mej själv 3 år ägda amica som albin i Sälen Eller i Älvdalen Säger Köpa En Nya Och Byta Till Att Använda En Ny Tändbox i En Amica Är Lika Enkelt Och Lätt Som Att Byta Till En Ny Regulator Som Till i En Piaggio Ape 50 Moped Lasbilen Jag Har i alla fall Kollat Överallt På Alla Hemsidor På internet Sidor Som Säljer Delar Till Alla Mopeder Och Även Frågat i Alla Mopedbutiker Men jag Har Sökt Och Letat i 50 År Nu Men Varken Ser Eller Hittar ingenting det Verkat Som Att Det inte Finns En Eller Någån Sån Tändbox Anpassande Till Min Amica A50 Mopedbil Jag Kanse Måste Eller Jag Behöver Köpa En Annan Likadan Fullt Fungerande Komplett Amica A50 Att Plocka Och Ta Ut Demontera Ta Loss Och Prova Att Testa Ta Alla Samma Likadana Delarna Från En Annan Amica Och Bara Köra in Och Se Kolla Om Jag Lyckas Laga För Att Få Fart På Den Min Amica A50 Som inte Startar Och Som inte Fungerar Som Den Ska Men Den Är Fortfarande Helt Komplett Och Original Piaggio Sfera Motor Finns Och Sitter På Den Kan Vara Att Jag Lär Eller Jag SKa Eller Om Jag Behöver Rengöra Bensin Tanken Och Motor Oljan 2 Takt Ljustara installera Eller Rengöra Och Ställa in Ventilerna i Förgasaren Jag Tror Att Jag Kan Laga Den Och Få Fart På Den Om Jag Köper En Ny Fungerande Komplett Piaggio Moped Motor Typ Antingen Monterar Jag in En Piaggio Typhoon Eller En Piaggio Zip Motor På Samma Sätt Som Patrik Blank Har Gort Samma Sak i Kalmar Eller i Malmö i En Kyäni Fabrik Stor Motor Garage Arbets Plats Ander Karlsson i Köping Och Tejemo i Hylte Författare Till Sin Svågers Amica Som Han Har Hjälpt Till Att Meka Med Sin Amica A50 Som Han Har Skrivit Om På elektronikforumet på internet Tack För Förslaget.

keewaykingen01

  • Inlägg: 11
    • -
SV: Amica mopedbil
« Svar #37 skrivet: 02 mar-18 kl 03:09 »
Det Värsta Och Svåraste Av Allt Är Att inte Kunna Hitta Och inte Få Tag På Att Kunna köpa Dom Riktigt Svårt Åtkomliga Delarna Alla Delarna Som Saknas Behövs Och Som Man Saknar Till En Amica Amican Är Ju Den Bästa Och Finaste Moped Fiske Bilen Som Man inte Hittar På Alla Mopedbutiker inte Varje Dag Och det Är inte Alltid Den Finns Och Ägs Av Bara Alla Privat Personer Och När Den Säljs Då Dyker Den Bara Upp På Annons sidor Jag Hittade Den Själv När Köpte Min Egen Amica A50 Då Jag Skrev Och Annonserade Eller Upplyste Om Att Jag Var Ute Efter i Att Jag Ville Köpa En Amica Därför Hade Jag Även Skrivit Och Sagt Om Att Jag Har 30000:- Kronor Kontant Pengar i Handen Så Mitt Första Och Riktiga Erbjudande Jag Hade Och Gav Som Ett Bud På Att Jag Vill Köpa Den Efter 3 Väckor Dök En Person En Man Som Ringde Från Söderhamn Han Talade Om Berättade Han Sa Till Mej Robin Jag Har En Amica A50 Som Jag Funderar På Och Som Jag Vill Sälja Svarade Han Då Så Jag Ok Thomas Eller Mats Jag Är Redan Bestämt Och Beslutsam Att Jag Vill Köpa Amica Då Tog Den inte Mer En 3 Dagar Efter 3 Dagar Efter Att Jag Ringde Kontaktade Och Sa Till Den Förra Ägaren Att Jag Vill Köpa Amican Jag Kommer Hem Till Dej På Ett Privat Kund Besök Vi Kom Överäns Och Afären Tog inte Häller Så Lång Tid Jag Slog Till Direkt Och Åkte Och Tog Hem Amican Med En Lastbil Som Transporterar Personbilar Jag Kanse Ska Skriva Och Och Annonsera På Blocket För Att Fråga Och Se Om Jag Lyckas Hittar Någån Som Har Eller Äger En Sån Här Samma Likadan Amica För Att Se om Jag Lyckas Laga För Att Få Fart På Den Jag Gorde Ett Misstag Och Skulle inte Använda Och inte Åka i Den i Min Amica A50 När Det Var Mycket Vinter Snö Och Samma is Kallt Kiruna Väder Som i Kiruna Fjällen Man Ska Bara Förbruka Använda Och Åka i En Amica Med En Kall Varm Motor PÅ Våren Sommaren När Det ÄR Varmt och Bra Väder ute En Mopedmotor Eller En Motor Bensin Olja Och Batteri Driver Person Bil Som En Volvo Och Saab Bil Eller Alla Andra Fordon Som Stora Traktorer Som Röjer Och Skottar Tar Bårt Snö När Det Blir Mycket Snö Kaos Orsakar Batteriet Slut Eller Att Motorn Stannar Och Lägger Av Att Fordonet Går Sönder Eller Slutar Starta Om Den Ger Upp Helt Om Den Dör Om man inte Tar Hand Om om man inte Ser över Om man inte Sköter Alla Funktioner Och om man inte Går igenom Hela instruktions Boken Då Åker Hela Mopeden / Bilen / Eller Fordonet Som Man Försöker Att Meka Med För Att Laga Och Få Fart På Den Till Skroten.

keewaykingen01

  • Inlägg: 11
    • -
SV: Amica mopedbil
« Svar #38 skrivet: 02 mar-18 kl 03:17 »
hej kronhjort! jag själv har en amica från 1998.
Jag Saknar Och Behöver Bara En Ny Tändbox Med Alla Elkablarna Och Kabel Kontakterna Med 3 Eller 5 Pinnar
Vet Du Vad Du Har För Eller Villken Typ Eller Modell Av Din Tändbox
Fabrikat Märke På Din Tändbox i Din Amica A50 ?
Och Vart Eller i Villken Butik Man Kan Få Köpa En Ny Tändbox Till Amican
Hälsningar Robin.
« Senast ändrad: 02 mar-18 kl 03:45 av keewaykingen01 »


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

546 gäster, 3 användare
xaelanar, Okulärbesiktning av Byrålåda, ärt

* Forum

* Om tidningen Åter



- Bästa tidning jag någonsin har läst!
/Jeya M

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser