Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  drakblod  (läst 3563 gånger)

tuttti

  • Gäst
drakblod
« skrivet: 01 nov-05 kl 13:07 »
hejsan jag har precis köpt lite drakblodsträ fröer och undrar om ni har några tips på odlingen eller om saften från trädet?
jag vet redan att det är jätte bra för sår och olika sjukdommar.

Sirpusbollen

  • Inlägg: 858
  • odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
Re:drakblod
« Svar #1 skrivet: 01 nov-05 kl 13:27 »
hejsan

De är jättelätta att sköta iaf, jag odlade upp mitt från frö för kanske 8 år sedan och det är det enklaste jag ngnsin odlat upp. Förutom potatis då kanske.. Växer som ogräs!

Dock har jag aldrig tänkt på att göra ngt av saften eller så.. så jag vill också veta vad man kan göra av det?!
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

tuttti

  • Gäst
Re:drakblod
« Svar #2 skrivet: 01 nov-05 kl 22:04 »
jaja du kan ta och göra ett litet snitt i stammen och så får du ut en blodröd sörja (varav namnet drakblod) som är jätte bra mot sår och sånt. även mot vissa köns sjukdommar :-\

Sirpusbollen

  • Inlägg: 858
  • odling, raw food och sløjd
    • Hälsingland
Re:drakblod
« Svar #3 skrivet: 03 nov-05 kl 19:41 »
Haha, mot vilka könssjukdomar??  ??? 8) ;D
Drömmer om lerigt hobbithus, permakultur, bin, gröna odlingar och egen spirulina. Inspiration och skapa <3
Lev och Spira - Raw food och hälsa

tuttti

  • Gäst
Re:drakblod
« Svar #4 skrivet: 11 nov-05 kl 15:51 »
tex gonoree ;)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

519 gäster, 3 användare
Ronny 123, Nina W, kretslopp

* Forum

* Om tidningen Åter



Episk tidning! Har följt mig från intresserad till självhushållare med gård och allt.
/Mikael Book

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser