Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Arnika - oumbärligt vid stukningar  (läst 1431 gånger)

knöcklan

  • Inlägg: 5143
  • Strö salt på stjärtfjädrarna
    • Dalarna
Arnika - oumbärligt vid stukningar
« skrivet: 06 maj-09 kl 10:50 »
Arnika, slåttergubbe (Arnica Montana)
Ett måste i mitt husapotek.
Nu har Arnika tre gånger räddat mig vid stukningar.  Första gången blev jag rejält uppsvälld och fick ta  skon i väskan i taxi hem till arnikan.  Omslag med arnika och svullnaden gick ner så bra på några timmar att jag  kunde förflytta mig själv och arbeta som vanligt.  De sista stukningarna var lättare kanske pga av att jag hade arnikasalva till hands omedelbart.  Ingen svullnad alls dessa gånger.
Alla tre gångerna har jag efteråt känt av stukningen en tid. Senaste stukningen känner jag av lite än fastän skadan skedde för två månader sedan.  Men jag har blivit gammal också och sämre utläkning i vävnaderna.

Arnika är ej för invärtes bruk och bör endast användas utspädd då den annars kan irritera huden.  Hälsokosten har olika produkter med Arnica, salva och tinktur men tyvärr inte på apoteket.

Dialog förändrar mig och världen. mig ???  Insh'allah och tyga håller siddu
Det som är för allvarligt för att skämta om är inte heller värt att tas på allvar. En förutsättning fördemokrati


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

454 gäster, 2 användare
javill, Sebastian Berggren

* Forum

* Om tidningen Åter



- Jättenöjd och glad över tidskriften Åter!
/ Märit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser