Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Luft I vattenkranen  (läst 4390 gånger)

Lars mellberg

  • Inlägg: 2
    • Halland
Luft I vattenkranen
« skrivet: 13 apr-24 kl 23:00 »
Det bubblar och fräser i kranen på toan och wc stolen .
Har kommit in lite luft på något vis .
Slangen ute är nere i hålet och vatten finns ,borrad brunn.
Kommer vatten hela tiden men luft I början och efter ett tag om man tappar upp vatten under längre tid.
Det enda jag tänker på är axel tätningen.
Finns väl någon oring i pumpsen också .
Är en jet 100 pump .

Någon som har tips ??.
Mvh Lars

 

torbjorn

  • Inlägg: 13755
    • Medelpad
SV: Luft I vattenkranen
« Svar #1 skrivet: 13 apr-24 kl 23:05 »
Några bilder på pump och installation?

esten

  • Inlägg: 2324
    • -
SV: Luft I vattenkranen
« Svar #2 skrivet: 20 apr-24 kl 08:09 »
Har du rätt lufttryck i luftblåsan i hydrofortanken? Ibland kan blåsan skava mot insidan på tanken så det går hål på blåsan, har hänt hos mig och då fick jag byta blåsa. Om det är för lite luft i blåsan så kan det bli som du beskriver. När lufttrycket i behållaren sjunker så tappar tanken trycket och luft kommer in i systemet


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

438 gäster, 6 användare (3 dolda)
LimJans, Hantverkare92, fylgja

* Forum

* Om tidningen Åter



- Att jag läst samtliga gamla nummer som fanns att få tag på för utlåning av denna tidning säger väl en hel del om vad jag tycker om den. En del av dem har jag lånat flera gånger. Jag älskar tidningen! Den är idérik, hoppingivande, livsbejakande, inspirerande och informativ och får mig att sjuda av iver och verksamhetslust. Jag kommer att köpa gamla nummer några i taget och nu är det verkligen dags att starta en prenumeration!
/Anneli

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser