Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tomatfrö på nätet?  (läst 2826 gånger)

Inox

  • Inlägg: 5
Tomatfrö på nätet?
« skrivet: 27 feb-14 kl 13:11 »
Hej! Snart är det dags att så tomater för min del. Jag försöker att få tag i frö till en "Caspian Pink". Jag har sett att Åke Truedsson åtminstone har haft Tomatklubben och förmedlat frö, så också Tomatsidan.se
Men ingen sida är uppdaterad, senast utskrivet datum är 2011. Känns ju lite konstigt att skicka lite pengar i ett kuvert utan att veta att det finns någon mottagare.
Är det någon som har ett par frön eller tips om var jag kan handla?

Lockfågeln

  • Gäst
SV: Tomatfrö på nätet?
« Svar #1 skrivet: 27 feb-14 kl 13:40 »
Tomatklubben funkar i allra högsta grad. Jag befinner mig tyvärr inte på samma ställe som medlemsbrevet, så om just den specifika sorten finns kan jag inte svara på.

MissT

  • Inlägg: 596
    • Västergötland
SV: Tomatfrö på nätet?
« Svar #2 skrivet: 27 feb-14 kl 15:35 »
Har också funderat på tomatklubben. Någon som vet vad en portion frön kostar? Hittade inte något pris på hemsidan.

Lockfågeln

  • Gäst
SV: Tomatfrö på nätet?
« Svar #3 skrivet: 27 feb-14 kl 19:34 »
25 kr

Inox

  • Inlägg: 5
SV: Tomatfrö på nätet?
« Svar #4 skrivet: 27 feb-14 kl 20:45 »
Toppen! Sorten fanns på en lista jag hittade (på nätet) för tio år sen. Dock inte på den från 2011.
Tänkte skicka en 100-lapp för att täcka medlemsavgift mm och blir det något över så får det bli dricks.
Men jag hoppas förstås på en Caspian Pink. Såg att någon här hade bild på en omogen frukt. Ska titta närmare på vem det var sen.
Tack för hjälpen!

kanka

  • Inlägg: 564
    • Västerbotten
SV: Tomatfrö på nätet?
« Svar #5 skrivet: 27 feb-14 kl 21:08 »
Jag har beställt från tomatsidan och fått hem fröerna i år.
Det ska bara gå, 4600 kvm har jag till förfogande.

Inox

  • Inlägg: 5
SV: Tomatfrö på nätet?
« Svar #6 skrivet: 28 feb-14 kl 11:55 »
Vad bra. Då har jag två att välja mellan. Tack till dig med  :)


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

345 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter



Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser