Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har hönan i baken  (läst 1252 gånger)

740tjejen

  • Inlägg: 2
Vad har hönan i baken
« skrivet: 20 apr-09 kl 17:44 »
Vi har köpt hus och då följde det med 4 vita hönor. Vi har ej tillgång till huset än, men den ena hönan har som en stor kal klump i baken. ser inte hälsosamt ut för henne. Samt att de som har dom nu inte gjort rent på säkert hela vintern, så fort vi får nycklarna till huset ska all skit ut och in med nytt samt göras rent 1 gång i veckan. Tycker synd om hönan. Mvh Hanna

gernsö

  • Inlägg: 2034
    • Skåne
SV: Vad har hönan i baken
« Svar #1 skrivet: 20 apr-09 kl 18:39 »
Ta en bild och sätt in, svårt att säga, men ibland blir höns som är bra på att lägga ägg .... ja som om de får en bula som är kal i baken...


Ser det ut så här ungefär? Då är det inget att oroa sig för.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

Linkoso

  • Inlägg: 10321
    • -
    • Höns i Trunsby
SV: Vad har hönan i baken
« Svar #2 skrivet: 20 apr-09 kl 19:17 »
Sådär ser en av mina lohmannkorsningar ut och hon värper som sjutton.
Även en annan gammelhöna på 10 år som fortfarande värper som när hon var ung har en rejäl hängbuk och jag funderade på vad det kunde vara, nu har jag nog fått svaret!  :D
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

740tjejen

  • Inlägg: 2
SV: Vad har hönan i baken
« Svar #3 skrivet: 21 apr-09 kl 15:37 »
Gersnö
Exakt så ser hon ut. En utav dom värper rätt knöggliga ägg,  kan de vara hon. Samt att den hönan som värper de konstiga ägget gör de varannan dag de andra värper varje dag, Och så är de mycket vita i de ägget. :)

gernsö

  • Inlägg: 2034
    • Skåne
SV: Vad har hönan i baken
« Svar #4 skrivet: 21 apr-09 kl 19:26 »
Som jag har fått lärt det så är det  vissa som lägger flera ägg som  blir lite uttöjda eller vad man ska säga...... om det är hon som lägger konstiga ägg kan jag dock inte säga men det kan vara möjligt. Ofta ser man detta på industihöns.... köpte 34 lohmanhönns från en besättning och några av dem hade så här.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

427 gäster, 1 användare
Mikael Svensson

* Forum

* Om tidningen Åter



- Hämtade just ut 11 gamla nummer av tidningen och skrockade välmående när jag öppnade paketet. Det ska bli så intressant att läsa dessa <3 Flera av sakerna känns väldigt aktuella just nu. Har bla funderat på jordkällare, flytta en timring och veganmat för självhushållare. Nu är jag ingen äkta vegan då jag blev lika glad över att ett nummer handlar om beredning av fårskinn men jag äter veganskt.
/Anna W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser