Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott  (läst 3664 gånger)

skaane

  • Inlägg: 15
Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« skrivet: 11 jun-09 kl 20:53 »
Hemodlat.se är ett gratis annonsforum där du som privatperson kan köpa, sälja, byta eller bortskänka ett överskott på frukt, grönsaker, växter, plantor, knölar, lökar och fröer, samt ägg och honung.
 
Önskar du att du kunde förvandla ditt överskott av plommon, till potatis, eller kanske till och med lite pengar? Använd denna sida för att hitta grannar eller andra att byta med, eller kanske sälja ditt överskott till. Även om du inte har en trädgård, är Hemodlat.se din plats på nätet för att hitta lokalt odlad mat eller växter nära dig.

 :D

snörom

  • Inlägg: 181
  • trägen vinner
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #1 skrivet: 06 aug-09 kl 10:57 »
vilket underbart initiativ.
trägen vinner. höns, får, kaniner, bin, katter, koi, undulater samt vilda djur.

Anders S

  • Inlägg: 6171
    • -
    • Fröodling.se
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #2 skrivet: 06 aug-09 kl 11:08 »
Egentligen borde denna annons postats på en av annonstavlorna. Nu postades den på ett flertal tavlor, bl a flera odlingstavlor. Vi vill inte ha kopior av samma inlägg på flera ställen. Ändå tycker jag det verkar vara ett bra initiativ och har med viss tvekan låtit den stå kvar här ett tag. Det har dock hänt väldigt lite konkret på hemodlat.se. Bara tre annonser varav ingen gäller frö eller fröodling finns idag på hemodlat.se. Om det blir en vana att denna tråd puttas upp med hejjarop utan att det händer något konkret som har med fröodling att göra så kommer jag ta bort den.

Anders
Moderator

isatis

  • Inlägg: 88
    • Småland
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #3 skrivet: 07 aug-09 kl 13:35 »
Jag kommer att ha en del frön, främst av gamla sorter. rankspenat, gotländsk blåärt, grönsakskvanne, fjällkvanne, haverrot, sockerrot, störböna mm. Har flera rödlistade arter om någon är intresserad, ex. kalvnos, klätt, drakblomma mm.

Soshila

  • Inlägg: 2468
    • Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #4 skrivet: 08 aug-09 kl 09:10 »
Jag kommer att ha en del frön, främst av gamla sorter. rankspenat, gotländsk blåärt, grönsakskvanne, fjällkvanne, haverrot, sockerrot, störböna mm. Har flera rödlistade arter om någon är intresserad, ex. kalvnos, klätt, drakblomma mm.

Låter intressant!

isatis

  • Inlägg: 88
    • Småland
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #5 skrivet: 09 aug-09 kl 19:25 »

Soshila, såg att du också bor i Småland. Själv bor jag utanför Vetlanda.

Soshila

  • Inlägg: 2468
    • Småland
    • Alchemilla Trädgårdshäxa
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #6 skrivet: 09 aug-09 kl 19:32 »
Japp, jag bor i Gislaveds kommun. :)

vildljung

  • Inlägg: 14
    • Södermanland
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #7 skrivet: 16 aug-09 kl 20:46 »
Jag kommer att ha en del frön, främst av gamla sorter. rankspenat, gotländsk blåärt, grönsakskvanne, fjällkvanne, haverrot, sockerrot, störböna mm. Har flera rödlistade arter om någon är intresserad, ex. kalvnos, klätt, drakblomma mm.

Jag tycker också att det låter intressant. Var kommer du sälja dessa? Vad är rödlistade arter?
Choklad är naturens sätt att kompensera oss för måndagar

Tina-a

  • Inlägg: 51
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #8 skrivet: 30 okt-09 kl 11:56 »
Kan inte medlemmar här inne börja annonsera på hemodlat.se? Det är ju ett jättefint initiativ men sidan är just nu helt död helt utan annonser. Om ordet bara sprids och några börjar annonsera så kommer det säkert dras igång!
Så jag tycker att alla som har växter, grönsaker eller framförallt frön kan väl lägga upp en annons så sidan kommer igång? :)

solkatten

  • Inlägg: 287
    • Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #9 skrivet: 08 jan-10 kl 11:46 »
Nu har jag lagt in en annons, den syns nog inte än för den ska godkännas först.

Hypathia

  • Inlägg: 10
    • -
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #10 skrivet: 13 jan-10 kl 16:15 »
Jeg la også inn noen annonser en stund før jul, men de har fortsatt ikke blitt lagt ut...

--
Hypathia

solkatten

  • Inlägg: 287
    • Väskor, kuddar, plånböcker mm med härliga motiv
SV: Annonsera GRATIS-sälj ditt överskott
« Svar #11 skrivet: 16 jan-10 kl 09:02 »
Inga annonser på sidan så den är nog saligt insomnad innan den ens kom igång.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

400 gäster, 4 användare (1 dolda)
Anders Flix, LimJans, Bortan

* Forum

* Om tidningen Åter



Så glad att jag hittade denna tidning och det är lite som julafton varje gång den kommer i brevlådan
/Mathilda Oja

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser