Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne: Småland Helger på landet?  (läst 592 gånger)

Ida H.

  • Inlägg: 2
    • Västergötland
Småland Helger på landet?
« skrivet: 10 jan-24 kl 08:17 »
Hej,

Är du natur- och djurvän, äter veganskt och är antifascist, och längtar efter ett lantställe?
Jag söker extra hus- och djurvakt för ställe med mark, sällskapshästar och hundar i nordöstra Småland.
2,5-3 h söder om Stockholm. Möjligt att ta sig hit från Stockholm med tåg via Norrköping.

Hus i vackra omgivningar med vandringsleder utanför knuten, stort kök, vardagsrum med öppen spis och i ett annat hus finns tillgång till vedeldad bastu och meditationsrum. Hälsa på i gästrum eller låna hela huset helger då jag reser bort i utbyte mot extra tillsyn av djur. (Det finns även grannar som kan hjälpa till så det är inget stort ansvar, mest behov av närvaro, djursällskap och extra koll).
Om gemensamma intresseområden finns (med önskan att kunna finna balans i och förena andlig praktik med någon form av politisk aktivism/samhällsengagemang) så kan det även bli möjlighet till boende i egen vagn för billig hyra och då även med tillgång till mark för möjlighet att odla.

Även möjlighet för kortare eller längre skrivarretreat för personer som skriver med engagemang i miljö/klimatfrågor, djurrättsfrågor, social rättvisa och/eller demokratifrågor.

Svara inte i kommentarstråd eller meddelande på Alternativ utan svara direkt i mejl till idahallgren@hotmail.com

Mvh,
Ida


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

432 gäster, 2 användare
Tur-Johan, eremit1

* Forum

* Om tidningen Åter



- Var väldigt intressant att läsa om vinterskörd. Så blir att försöka sig på det iår. Även mitt intresse för permakultur har väckts och jag hoppas på att det kommer fler artiklar om detta ämne och hur man kan starta upp det hemma.
/Sanna J

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser