Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Använda sig av glasburkar man har barnmat etc till konservering, ngn som provat?  (läst 2104 gånger)

famjedsi

  • Inlägg: 12
    • Värmland
Hej
Tänkte höra om det är någon som provat att konservera sylt, chutney, gelé i små barnmatsburkar av glas och även andra glasburkar som man får "på köpet" när man köper en del varor? Var det bu eller bä?
Man har ju inte så många av de vanliga glasburkarna med gummiring än :)
Mvh
K

kennhöns

  • Inlägg: 2
    • Värmland
hej
barnmatburkar funkar inte bra (locket klistra ihop med burken pga en slags gummipackning som sitter i locket)
andra funkar bra om man inte skada locket vid första öppningen
lycka till!

Postat med Alternativ.nu´s app


fredde e

  • Inlägg: 375
  • Det finns inget omöjligt, det tar bara längre tid
    • Hälsingland
användning av barnmatsburkar. Jag har provat
« Svar #2 skrivet: 04 maj-17 kl 09:40 »
När mina Barn var liten, för 40 år sen gick det bra. Vi använder dessa gamla burkar än idag. Dagens Burkar ( barnbarnens) har mjukare plast och är mycket svåra att skruva igen rakt. Att de pga plasten börjar läcka är mycket troligt.
Alla andra glasburkar som till marmelad och allt annat som man får över går fint att använda. De riktiga glas med gummiring har vi aldrig haft på 40 år. Alla konserverade saker här, är i glasburkar som vi fick på "köpet".
« Senast ändrad: 04 maj-17 kl 17:32 av fredde e »
Man sitter alltid fast i skiten. Det är bara djupet som varierar. Och häng aldrig med huvudet, när den når upp till hakan.


 


Dela detta:

* Inloggade just nu

270 gäster, 2 användare
xaelanar, Oskari

* Forum

* Om tidningen Åter



- Har dessa godingar i mitt fritidshus och har lagt band på själv att inte läsa de förens jag har läst ut en annan bok, mycket tråkigare bok, vilket gett mig en rejäl sporre att läsa ut den och börja med dessa tidningar! Har tjuvläst en och spoiler, den var jätteintressant!
/Rebecca B

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser